Փողի գերիշխանությունն առ ոչինչ կդառնա. գալիս է ինտելեկտուալների ժամանակը (Ի գլուխ)

13:24 • 03.01.18



Տարեվերջին մեկնարկած «Ստեղծագործական Հայաստան» նախագիծն արդեն ներկայացրել է շուրջ երեք տասնյակ վառ անհատների, որոնց մասնագիտական գիտելիքը, նորարար գաղափարները յուրօրինակ բաց նամակներ են՝ ուղղված երկրի կառավարիչներին ու հասարակությանը: Ժամանակակից կառավարման համակարգերը կարող են արդյունավետ լինել, երբ արժևորում են մասնագիտական ընտրանու հեղինակավոր խոսքը: Իհարկե, երբեմն այդ խոսքը բավականաչափ սուր, քննադատական է հնչում, բայց սա, ամենևին էլ չի նշանակում, թե նրանք միջին վիճակագրական չինովնիկից  պակաս են սիրում իրենց երկիրը:Ավելին` հենց քննադատական միտքն է նպաստելու, որ արդիականանան մեր արժեքները, ստեղծվեն մշակութային նոր կողմնորոշիչներ, որոնք կնվազեցնեն հասարակական հարաբերությունների  մարգինալացումը՝ ապահովելով քաղաքացիական վերահսկողություն քաղաքական ընտրա­նու գործունեության վրա: Այսօր մեր հարթակին են միանում ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ, բանաստեղծ, թատերագիր և  դերասան Վահրամ Սահակյանը, Սորբոնի համալսարանի քաղաքագիտության դոկտոր Հայկ Ա.Մարտիրոսյանը (Նյու Յորք) և  ՏՏ ոլորտի հեղինակավոր գործիչ,  Passparto հայ-իսրայելական ստարտափի համահիմնադիր Դավիթ Հակոբյանը:

1.Ինչպե՞ս եք գնահատում Ձեր մասնագիտական ոլորտում տարվող պետական քաղաքականությունը (արդյունավետությունը գնահատել 10-ը բալանոց համակարգով):

Վահրամ Սահակյան - Իմ մասնագիտության ոլորտում տարվող պետական քաղաքականությունը ոչ մի ժամանակներում ինձ վրա ազդեցություն չի ունեցել, որովհետեւ հիմնականում ես աշխատում  ու շփվում եմ մասնավոր պրոդյուսերական համակարգերի հետ։ Բայց կցանկանայի, որ պետական մարմինները, կոնկրետ Մշակույթի նախարարությունը հետևեին պետական թատրոնների խաղացանկին, որպեսզի նրանք ամեն տարի հին, բոլորին ծանոթ ու ծամծմված պիեսներ բեմադրելու փոխարեն համագործակցեին երիտասարդ դրամատուրգների հետ, որպեսզի ժամանակակից պիեսները գերիշխեին խաղացանկում։ «Պեպոյով» ու «Ատամնաբույժ արևելյանով» չի կարելի տասնամյակներ շարունակ բռնաբարել հանդիսատեսին։

Հայկ Մարտիրոսյան - Իմ մասնագիտական ոլորտը քաղաքականությունն է: Իմ մասնագիտությունը՝ այդ քաղաքականության վերլուծությունը: Եվ, որպես կանոն, եթե պետության, իսկ ավելի ճիշտ՝ իշխանության քննադատությամբ ես զբաղվում՝ իրեն պետության հետ սխալմամբ նույնականցնող իշխանությունը չի կարող դրանից երջանիկ լինել: Կոնկրետ քաղաքագիտության հանդեպ իշխանությունը հստակ վերաբերմունք ունի: Կան այսպես կոչված քաղաքագետներ, որոնք իշխանության այս կամ այն օղակի, դրսի այս կամ այն ուժի կամ ներսի այս կամ այն անհատի շահերն են սպասարկում: Նման «մասնագետների» հանդեպ վերաբերմունքը մեծապես դրական է: Մյուսների՝ նոնկոնֆորմիստների հանդեպ կամ վերաբերմունք չկա, կամ էլ վարվում է ոչ բարեկամական քաղաքականություն: Հայաստանի պես քաղաքական մշակույթ չունեցող և նպատակայնորեն այլասերվող հասարակություն ունեցող երկրների պարագայում դա նորմալ իրականություն է: Գնահատականն այս ամենից հետո դառնում է անիմաստ: Զրո, եթե կարելի է ասել:

Դավիթ Հակոբյան - Մեր երկիրը աշխարհում կայուն և զարգացող տեղ է զբաղեցնում ՏՏ ոլորտում` թե՛ իր գրագետ և տաղանդավոր մասնագետների, թե՛ մեր հանրապետության ստեղծած ծրագրերի և արտոնությունների շնորհիվ։ Մենք ողջունում ենք մեր կառավարությանը ՏՏ ոլորտի նորաստեղծ կազմակերպություններին և դրանց ստեղծմանը խրախուսելու համար։ Չեմ ասի, որ 100 տոկոսով նրանք լուծել են առկա խնդիրները, բայց համենայնդեպս, քայլեր են ձեռնարկում։ Արդյունավետությունը կգնահատեմ 4, քանի որ դեռ շատ բաց տեղեր կան, որոնց պետք է ուշադրություն դարձնել։

 

2. Նշեք Ձեր մասնագիտական դաշտի ամենակենսական  խնդիրները, որոնք խոչընդոտում են ստեղծարարությանը, և դրանց հրատապ լուծումը կարող է բեկումնային դառնալ  ոլորտի առաջխաղացման համար:

Վահրամ Սահակյան - Ամենակենսական խնդիրներից մեկն այն է, որ մայրաքաղաքում գոյություն ունեն պետության կողմից ֆինանսավորվող թատրոններ և թատերական միություններ, որոնք տասնամյակներ շարունակ փող են ստանում պետությունից, ունեն սեփական ֆոնդեր ու ոչինչ չեն անում ժամանակակից արվեստ ստեղծելու համար։ Այսինքն` թատրոնի ղեկավարը ամբողջ կյանքում նստած է թոշակի վրա, բեմադրում է այն, ինչ բեմադրել է 80-ականներին, ոչինչ չի անում իր ծուլության և անտաղանդության պատճառով, կրծոտում է բյուջեն, իսկ հետո իր աթոռը ժառանգաբար հանձնում է որդուն։ Եթե պետական մարմինները սրա վրա ուշադրություն չդարձնեն՝ մեր երկրի մշակութային կյանքը կընթանա խորհրդային ժամանակների ոգով ու այդպես կշարունակվի։

Հայկ Մարտիրոսյան - Բոլոր մասնագիտությունների առաջխաղացմանն էլ խանգարում է ֆինանսավորման բացակայությունը: Քաղաքագիտությունը, համենայնդեպս այն մակարդակով, որով հաճախ դասավանդվում է Երևանի երբեմնի հեղինակավոր բուհերից շատերում՝ կամ պնակալեզություն է հիշեցնում, կամ էլ՝ մարքսիզմ-լենինիզմի բույր ունի: Քաղաքագետների մեծամասնությունն այդպես էլ ոչ ռուսալեզու գրականություն չի կարդում, տեղյակ չէ համաշխարհային քաղաքական անցուդարձերի խորքային անցքերին: Եվ դա այդպես է, որովհետև չկա որակյալ կրթություն, լեզուների չեն տիրապետում, կամ ըստ իրենց՝ ամեն ինչի կատարելության չափանիշը Հայաստանի այս կամ այն դաշնակից պետության գրականությունն ու հեռուստաեթերն է: Անգլերեն կամ ֆրանսերեն խոսելու պարագայում էլ՝ օգտվում են անհասկանալի և սահմանափակ աղբյուրներից: Բայց անգամ այդ դեպքերն են եզակի: Այդպես ճահիճը ճահիճ է ծնում:

Բացառություններ, իհարկե կան, բայց հիմնական պատկերը դա է: Եթե լինի պետական ծրագիր՝ որակյալ կրթություն տալու երիտասարդությանը, դրսից՝ ամենատարբեր երկրներից հեղինակավոր մասնագետներ հրավիրելու և հեռուստաեթերն աղբով լցնելու փոխարեն՝ լուրջ վերլուծական հաղորդումներով հագեցնելու՝ դա լուծում կարող է լինել: Բայց հայտնի է, որ կրթված, խելացի քաղաքացին վտանգ է անընդհատ և ամեն գնով վերարտադրվել ցանկացող յուրաքանչյուր իշխանության համար: Մինչդեռ, օրինակ, ԱՄՆ-ում ինտելեկտուալ հետամնացության մոլի ջատագովները հանրապետականներն են, Հայաստանում դրա ամենավուլգար կերպարանքով արտահայտման քաջալերողները ամենատարբեր ուժեր են և հենց հասարակության մի հատվածը: Եվ ողբերգականն այն է, որ հասարակությունը մետամորֆոզի է ենթարկվում. նախկինում բարձր կրթվածություն և ինտելեկտուալ բնական որակ ու ոսկե ինտելիգենցիա (խոսքը մտավորականության մասին չէ) ունեցող երկիրը վերածվում է հայկական նողկալի սերիալ դիտողների, բաց, քստմնելի պատուհաններից ներս ծիկրակողների, պլաստիկ վիրահատություններով և սիլիկոնով լցված, մակերեսային մի հսկայական զանգված ունեցող տարածքի, որտեղ այդ զանգվածի ամենամեծ հոգսը կա՛մ օրվա հացն է, կամ՝ օրվա ռեստորանային ճաշացուցակը: Առանց որակի որևէ հասարակություն չի կարող ազգ մնալ, չի կարող չինքնաոչնչացվել: Երբ պետությունը լքում է որակի սանձերը՝ անորակությունն ու ինքնակործանումը իրենք են սկսում կառավարել ամեն բան:

Դավիթ Հակոբյան - ՏՏ դաշտի ամենաէական խնդիրը կրթությունն է։ Այն բուհերը, որոնք տալիս են տեխնիկական կրթություն, չեն համապատասխանում ներկայիս պահանջներին։ Բուհերում շրջանառվող գրականությունը և ուսուցանվող ծրագրավորման լեզուները բավարար չեն շրջանավարտներին անցնելու աշխատանքի։ Այդ պատճառով նրանք ծախսում են գումար մասնավոր ընկերություններում գիտելիք ստանալու համար։

3.Համաձա՞յն եք  այն մտքի հետ,  որ մասնագիտական ցանկացած համայնք  պատասխանատու է իր  դաշտում կատարվածի համար: Ձեր կարծիքով, մեզանում ինչո՞ւ  չեն ձևավորվում մասնագիտական պատասխանատու և գործուն ընտրախավեր (էլիտաներ), և ինչո՞ւ են մասնագիտական խնդիրները հիմնականում փոշիանում և այլասերվում սիրողական քննարկումներում:

 

Վահրամ Սահակյան - Ես դիտավորյալ չեմ ուզում մարդկանց վիրավորել, բայց որքան մարդ ճանաչում եմ այդ ոլորտներում՝ բացառիկ անտաղանդներ են, ընդ որում՝ բնածին։ Նրանք վաղուց արվեստը վերածել են սնունդի։ Այսինքն՝ թատրոնի, կինոյի, գրականության դաշտը դարձրել են կերակրման միջոց ու վերջ։ Նորից եմ կրկնում՝ աչքի գցեք խաղացանկերը կամ, ասենք` վերջին տարիներին ստեղծված արձանները, հուշարձանները։ Փողը կպցրեցին, մի անճոռնի բան սարքեցին ու դրանով ամեն ինչ փակվեց։ Ֆիլմի համար 15 տերերից  փողեր են պոկում, 70 տոկոսը ուտում, հետո պրեմիերա են անում, հավաքվում են մի 70 մարդ, իրար շնորհավորում են, իրար համբուրում, լիզում ու փակում հարցը։ Քննարկումներն էլ անցկացվում են գավառական մթնոլորտում, որտեղ հնչում են ստեղծագործող մարդուն չվայելող բողոքներ։ 

Հայկ Մարտիրոսյան - Ոչ,  համաձայն չեմ: Եթե այդպես լիներ, ապա պետություն և իշխանություն ունենալու անհրաժեշտություն չէր լինի: Ամեն ինչի պատասխանատուն նախևառաջ իշխանությունն է, մանավանդ, եթե այդ իշխանությունն իր ձեռքերում է կենտրոնացնում կառավարման բոլոր լծակները: Եթե դրանից հետո էլ մասնագիտական այս կամ այն համայնքն է մեղավոր սիստեմիկ խափանումների համար, ապա պետությունն ու՞մ է պետք: Եթե չկա ուղղորդող, ճշգրտող, որակի ապահովման երաշխավոր իշխանություն, ապա իշխանությունն ուրիշ ի՞նչ ֆունկցիա կարող է ունենալ: Միայն վայելել հենց նույն այդ իշխանությու՞նը: Եթե դերասաններն անտաղանդ են, երգիչները՝ ռաբիս, ֆուտբոլիստները՝ գնդակի հետ վարվել չգիտեն, իսկ դասախոսների մի ստվար զանգված տգետ է և գավառացի՝ դրա պատասխանատուն այդ անձինք չեն, այլ նրանք, ովքեր նրանց որակական առաջխաղացման համար բավարար պայմաններ չեն ստեղծել, որովհետև ոչ թե մեկ, երկուսն են վատը,  այլ՝ մի ամբողջ խմբի գերակշիռ մասը: Ավելացրեք դրան այն հանգամանքը, որ այդ զանգվածը ոչ միայն վատն է, այլև՝ մեծապես առաջ է մղվում, և պետության մեղքն ավելի ակնհայտ կդառնա: Իսկ խնդիրներն այլասերվում և փոշիացվում են, որովհետև անաչառ քաղաքագետներին հակադրվում են հաճախ վճարվող կամ անվճար քաղագիտատորները կամ այս կամ այն կեղծ քաղտեխնոլոգները (ի դեպ՝ Արևմուտքում «քաղտեխնոլոգը» մեծապես բացասական բառ է: Զարմանալի է, որ Հայաստանում ոմանք իրենք իրենց հպարտությամբ հենց այդ բառով են կոչում/) և կամ էլ՝ կաշառված այս կամ այն երրորդական լրատվամիջոցը, որը գաղափար հնչեցնողի մասին պատվերով հնարովի, մտացածին հերյուրանքներ է հրապարակ նետում: Նման մակարդակներում դիսկուրսը դառնում է ավելորդ՝ գրավելով միայն ցածր կրթական ցենզ ունեցող քաղաքացիների ուշադրությունը:

Դավիթ Հակոբյան - Այս խնդիրը, իմ կարծիքով, գալիս է նրանից , որ մենք սովոր չենք համագործակցել կամ փորձ փոխանակել։ Միգուցե, դա մեր մեծագույն սխալներից մեկն է։ Այս բացը կարող է լրացվել միայն այն դեպքում, երբ մեծ ընկերությունները, ոլորտի պատասխանատուները կազմակերպեն ֆորումներ, կոնֆերանսներ և փոքր ընկերություններին նույնպես ներգրավվեն այդ քննարկումներին։ Ես ողջունում եմ «Հեքըթոնի» գաղափարը, կարելի է գոնե 3 ամիսը մեկ նման միջոցառում կազմակերպել, հավատացեք, մենք դրանով լիքը խնդիրներ կլուծենք, ինչու չէ, նաև կճանաչենք մեր տաղանդավոր կադրերին։

 

4.Ո՞րն է մասնագիտական ամենաարժեքավոր դառը դասը, որ քաղել եք մեծ տառապանքի գնով, և ի՞նչ ելքային լուծումներ կառաջարկեք  Ձեր ոլորտի մրցունակությունը բարձրացնելու և նորարար գաղափարները խթանելու ուղղությամբ:

 

Վահրամ Սահակյան - Ամենադառը դասը եղել է այն, որ ցանկացել եմ համագործակցել որևէ պետական թատրոնի բեմադրիչի հետ։ Անուններ չեմ տա, որովհետև, ինչպես ասում են՝ չի հասնում իրենց։ Ավելի հին, ավելի փտած մտածողության մարդ հնարավոր չէ պատկերացնել, քան պետթատրոնի բեմադրիչը։ Նա ոչ մի պարտականություն չի կատարում։ Նա սովոր չէ աշխատել հեղինակի հետ, նա չի կարող առաջարկություններ անել հեղինակին, նրան պիտի պատրաստի պիեսը հանձնես, որ բեմադրի, նա դրան է սովորել սովետի ժամանակ։ Մեր ոլորտում, օրինակ, «Մեա Կուլպա- 2»-ը գրելիս՝ պրոդյուսերից սկսած մինչև զգեստների նկարիչը՝ ինձ հետ հավասար աշխատում են պիեսը ստեղծելու համար։ Իսկ այս ձրիակերները ոչինչ չեն ուզում անել։ Ես էլ կյանքում չեմ աշխատի դրանցից որևէ մեկի հետ։

Հայկ Մարտիրոսյան - Տառապանքը մարդուն ուղեկցում է կյանքի ողջ ընթացքում՝ այս կամ այն ձևով կամ ուրվագծով(եթե, իհարկե Աբրամովիչը չես) Իմ կյանքում, ինչպես և վստահ եմ շատ-շատերի, բազում խնդիրներ են եղել, որոնք հաղթահարելը հսկայական ջանքեր և ռեսուրսներ են պահանջել: Դրանք հաղթահարվել են: Խնդիրներ այսօր էլ կան և վաղն էլ լինելու են: Դառը դասը՝ այն է, որ քաղաքագիտությունն անշնորհակալ մասնագիտություն է: Խոսքը, հատկապես Հայաստանի մասին է: Հայաստանում դա անհետևանք խոսքի մասնագիտություն է, որ կարող է և հասարակական կարծիք ստեղծել, փոխել կամ հաստատել, բայց գրեթե երբեք՝ գետնի վրա իրավիճակի վրա չազդել: Իսկ քաղված պրակտիկ, բայց ոչ դառը դասն այն է, որ վերոնշյալ՝ կերպարանքի կեղտոտման և կեղծ հերյուրանքների տարածմանը սկսել եմ վերևից նայել և մեծապես անտարբեր վերաբերվել: Հիմա դա ինձ մոտ զավեշտի ընկալում է առաջացնում, որին նայում եմ բարձունքից:

Դավիթ Հակոբյան - Անկեղծ ասած, ոչ մի բան ինձ կյանքում հեշտ չի տրվել, և ինչ ունեմ այսօր անքուն գիշերների և երկարատև աշխատանքի արդյունք է։ Առհասարակ մարդ, եթե ցանկություն ունի իր տեղը գտնել կյանքում, կապ չունի ինչ ոլորտ կլինի, պետք է չքնի և անընդհատ թարմացնի իր գիտելիքները։ Իմ ամենադժվար էտապը եղել է փորձնական գիտելիքներ ձեռք բերելու շրջանը։ Շատ քիչ ընկերություններ էին համաձայնվում ինձ` որպես սկսնակ ծրագրավորող ընդունել աշխատանքի։ Իհարկե, հիմա այդ խնդիրը չկա, քանի որ հասկացան՝ այդ կերպ զարգանալ և ընդլայնվել չի լինի։ Մեզ պետք են կադրեր, քանի որ նշեցի ԲՈՒՀ-երը պատրաստի կադրեր չեն տալիս, մենք պետք է պատրաստենք ինքներս։

5. Արդյո՞ք պատրաստ եք մասնագիտական դաշտում Ձեզ թույլ տալ այնպիսի արարք, որը Ձեզ կզրկի ֆինանսական կայունությունից ու բարեկեցությունից,  բայց մեծագույն օգուտ կտա Հայաստանին:

 

Վահրամ Սահակյան - Ես նման արարքներով եմ հասել այն ամենին, ինչը  հիմա ստեղծվել և ստեղծվում է։ 90-ականների սկզբից, երբ նկարահանում էինք «Ոզնիների» ֆիլմերը, բոլոր մյուս ստեղծագործողները զբաղված էին կոշիկ կարելով կամ ծառ կտրելով։ Այդ ֆիլմերը նկարահանում էինք մեր իսկ միջոցներով և ուղղակի  ցուցադրում հեռուստատեսությամբ։ Դրանից ավելի՝ էլ ի՞նչ կարող էի անել։ Այս տարի նույնպես բեմադրեցի մենաներկայացում և խաղացի «Գոյ» թատրոնում։ Դա շատ կարևոր էր երիտասարդության համար ու չեմ կարող ասել, որ մեկ դրամ վաստակել եմ դրա համար, փոխարենը՝ երեք ամիս գրելով ու մեկ ամիս բեմադրելով։

Հայկ Մարտիրոսյան - Ինձ համար իմ սեփական աչքերում իմ սեփական արժանապատվությունը պահպանելը կարևորագույն սկզբունք է: Ինձ քիչ է հետաքրքրում, թե ուրիշներն ինչպես են մեկնաբանում ինձ հետ կապված այս կամ այն հարցը կամ խնդիրը, որովհետև եթե նման բաներով զբաղվեմ, այլևս ոչնչի ժամանակ չի մնա: Փոխարենը, ես բարձր եմ գնահատում մասնագիտական սկզբունքայնությունը: Վերջիվերջո,  մասնագիտության կրողը մասնագետ է մնում միայն այն դեպքում, երբ չի դավաճանում իր սեփական մասնագիտությանը,  ու այն չի ծառայեցնում իր սեփական մանր շահերին: Հայաստանին մեծագույն օգուտ տալու համար կարելի է շատ բաներից զրկվել: Եվ շատերը զրկվում են: Ցավալին այն է, որ զրկվելով՝ հաճախ օգուտ չեն տալիս: Համակարգն ու հայաստանյան իրականությունն է այդպիսին:

Դավիթ Հակոբյան - Հավատացնում եմ` սկսնակ ծրագրավորողին  ընդունել աշխատանքի, արդեն մեծ քայլ է ու հենց  մեր պետության համար, քանի որ սկսնակները  չեն բերում եկամուտ, ընդհակառակը՝ մենք ենք ռեսուրս ծախսում, որպեսզի գիտելիք տանք։ Բայց կարող է մեր ընկերությունն որոշ ժամանակ հետո լուծարվի, սակայն մեր պատրաստած կադրը միշտ ներկայացնելու է մեր երկրի դեմքը՝ որպես ծրագրավորող։

6. 2017թ.-ին մասնագիտական դաշտում ստեղծե՞լ եք որևէ արժեք, արե՞լ եք որևէ քայլ, որը Ձեզ հպարտություն է ներշնչել: Ձեզ դո՞ւր է գալիս այն մարդը, ինչպիսին Դուք էիք  2017թ.-ին:

Վահրամ Սահակյան
- Երկու բան. առաջինը «Մեա Կուլպա -2»-ը, որի պրեմիերան եղավ 2017-ի փետրվարին ու  խաղացվում է մինչև հիմա (ու երևի կխաղացվի ևս մի 15 տարի) և «Մեկ Վահրամի թատրոն» անվանմամբ մենաներկայացումը, որը հոկտեմբերին խաղացի «Գոյ»  թատրոնում ու մյուս տարի կխաղամ տիկնիկային թատրոնում։ Նոր գիրք չունեմ ու թերևս չունենամ, որովհետեւ կարող եմ իմ գրածն ինքս խաղալ բեմին, ու դա համարում եմ ավելի արդյունավետ։ Թող գիրք գրեն նրանք, ովքեր կարողանում են միայն գրել։

Հայկ Մարտիրոսյան - Զբաղվում եմ իմ մասնագիտությամբ: Դա արդեն ներքին հպարտություն է ներշնչում, ավելի շուտ՝ ներքին բավարարվածության զգացում ապահովում: Հպարտություն է ներշնչում նաև այն, որ չեմ հոգնում անընդհատ ինձ վրա աշխատել, գիտակցում եմ, որ միշտ բազում բաներ կան, որոնց մասին բավարար գիտելիքներ չկան: Ինչ վերաբերում է 2017թ.-ի ինքս ինձ դուր գալուն,  ապա՝ ոչ: Ինձ երբեք դուր չի գալիս այն «ես»-ը, որ նախորդ տարի կամ անգամ նախորդ ամիս է եղել: Հետ նայելով՝ հաճախ սեփական անձը և գործողությունները, արածները կամ չարածները այս կամ այն չափով խմբագրելու մեծ ցանկություն է առաջանում: Պետք է ներքին աճ զգաս, իսկ ներքին աճը երբեք չի կարող քեզ բավարվածության զգացում ներշնչել, երբ ետ նայես:

Դավիթ Հակոբյան - Մենք այս տարի առաջին քայլերն ենք արել օնլայն հարթակում՝  ստեղծելով աշխատատեղեր դիզայներների համար։ Ես հպարտանում եմ այդ նախագծով, քանի որ մենք ներկայացնում ենք մեր երկիրը ամբողջ աշխարհով։

7.Եթե Ձեզ հնարավորություն տրվեր ուղերձ հղել աշխարհի հայերին՝ ի՞նչ կասեիք Ձեզ տրված մեկ րոպեի ընթացքում:

Վահրամ Սահակյան - Ես կհիշեցնեի, որ եկել է  2018 թվականը և այդ կապակցությամբ՝ ամոթ է ապրել 1997 թվականի չափանիշներով, գավառական մտածողությամբ ու անխելքության բոլոր դրսևորումներով։ Ժամանակակից մարդը պիտի մի քիչ փորձի մոռանալ իր անցյալը, մի կողմ նետել ապրած տարիներին կուտակված բեռը, որպեսզի կարողանա ապրել ժամանակի հետ և իր ժամանակի մեջ:

Հայկ Մարտիրոսյան - Ուղերձ չէի հղի, որովհետև աշխարհի հայերը միասնական չեն , և նրանցից շատերը վաղուց հայ չեն և որովհետև ոչ մի ուղերձ էլ ոչ մի խնդիր չի լուծում: Եվ նաև՝ որովհետև ես այնպիսի մեկը չեմ, որի ուղերձը՝  ուղղված մի ամբողջ ժողովրդի, սպասված կամ մեծ պահանջարկ վայելող մի բան է: Բայց եթե պետք է մի բան ասեմ՝ ապա մեկ րոպեն շատ կլիներ: Կասեի. «Սիրեք ձեր երկիրը ոչ թե ճոռոմ խոսքերով, ցեղասպանության մասին բղավելով և Արարատի մասին խոսելով, այլ՝ հստակ, կոնկրետ պահվածքով: Զգացեք ձեզ պատասխանատու ձեր հայրենիքի ճակատագրի հարցում: Այդ հայրենիքն աննախադեպ մարտահրավերների առջև է կանգնած, և նրա գոյությունն իրոք վտանգված է»:

Դավիթ Հակոբյան - Նախ՝ ողջունում եմ ամբողջ աշխարհում գտնվող հայությանը։

Մենք խելացի ազգ ենք և տվել ենք հանճարներ ամբողջ աշխարհին։ Կցանկանայի միշտ լինենք միասնական և չմոռանանք, թե ովքեր են եղել մեր նախնիները։ Ամենամեծ ցանկությունս է, որ բոլորս միավորվենք մեր հայրենիքում, աշխատենք և ստեղծագործենք մեր երկրում։ Հավատացեք, մեր երկիրը շատ-շատ առավելություններ ունի։ Շատերի կարծիքով, աշխատատեղեր չկան կամ աշխատավարձերը ցածր են։ Իհարկե, ես համաձայն եմ որոշ չափով, բայց կուզեմ նշել ՏՏ ոլորտը հաստատ բացառություն է, որը մասնագետների պահանջարկ ունի, և աշխատավարձերն էլ ցածր չեն։ Ուղղակի, պետք է մի փոքր լավատեսորեն նայել ամեն ինչին և միշտ՝ ժպիտով։ Մեր ազգին ցանկանում եմ միասնականություն, ու թող 2018 թվականը տնտեսական աճի և ձեռքբերումների տարի լինի։

«Ստեղծագործական Հայաստան» մեդիանախագիծ

ՎԱՐԴուհի Սիմոնյան

Սյուզան Թոսունյան

 





Загрузка...

ԼՐԱՀՈՍՕրվա բոլոր նորությունները

07:33 • 20/09

Էմինեմի «Killshot» երգը լսումների քանակով YouTube-ի ռեկորդակիր է դարձել

06:49 • 20/09

Ճապոնիայի արտգործնախարարը մտադիր է Լավրովի հետ քննարկել հաշտության պայմանագիր կնքելու առաջարկը

06:17 • 20/09

Փրկարարները հայտնաբերված օձերին տեղափոխել են անվտանգ տարածք

06:11 • 20/09

Փենսիլվանիայի ծերանոցներից մեկում հրաձգություն է տեղի ունեցել. կան զոհեր

05:43 • 20/09

Թունավոր մեդուզաները ողողել են Իտալիայի ափերը

05:14 • 20/09

ՄԱԿ-ը չի պատրաստվում միջամտել ԱՄՆ-ի և ԿԺԴՀ-ի բանակցություններին. Գուտերեշ

04:44 • 20/09

Հարավային Օսիան պատրաստ է ուղիղ երկխոսություն սկսել Վրաստանի հետ

04:17 • 20/09

Ավտովթար Երևանում. բախվել են Tavris, Mercedes և ВАЗ 2121 ավտոմեքենաները. shamshyan.com

03:59 • 20/09

Փոթորկի հետևանքով ԱՄՆ-ի ափերին թունավոր մրջյունների «կղզյակներ» են առաջացել (տեսանյութ)

03:16 • 20/09

Ջորջ Բուշ կրտսերը կոչ է արել մակեդոնացիներին կողմ քվեարկել անվանափոխությանը

02:41 • 20/09

Տեխասում թեթև շարժիչով ինքնաթիռն ընկել է ավտոմեքենաների վրա. կան տուժածներ

01:59 • 20/09

ԱՄՆ-ը պատրաստ է փոխել Հյուսիսային Կորեայի հետ հարաբերությունների ձևաչափը

01:37 • 20/09

Վատիկանում ավտոմեքենան վրաերթի է ենթարկել մի խումբ մարդկանց

01:25 • 20/09

ՉԼ. «Ռեալը» ոչ մի դժվարություն չունեցավ «Ռոմայի» հետ խաղում (տեսանյութ)

01:14 • 20/09

Ասադը ցավակցական հեռագիր է հղել Պուտինին՝ Իլ-20 ինքնաթիռի կործանման կապակցությամբ

00:01 • 20/09

Իսրայելական օդուժի հրամանատարը սեպտեմբերի 20-ին կժամանի Մոսկվա՝ տեղեկություններ հաղորդելու Իլ-20-ի կործանման մասին

23:48 • 19/09

Պակիստանի նախկին վարչապետ Շարիֆը դատապարտվելուց երկու ամիս անց ազատ է արձակվել բանտից

23:42 • 19/09

Չստացված նորամուտ. Ռոնալդուն կարմիր քարտ է ստացել Վալենսիա-Յուվենտուս խաղում (տեսանյութ)

23:28 • 19/09

Գիտնականները պարզել են Ջեյմս Կուկի «Ինդեվըր» նավի մնացորդների գտնվելու հավանական վայրը

23:23 • 19/09

Չի կարող Երևանն ունենալ 180 մլն դոլարին համարժեք, Գյումրին՝ 6 միլիոնի բյուջե. Ս. Բալասանյանը՝ Տ. Ավինյանին

23:09 • 19/09

Թրամփը հայտարարել է Կիմ Չեն Ընի հետ նոր հանդիպման մասին

23:01 • 19/09

ՉԼ. «Ռեալ»-«Ռոմա». ուղիղ հեռարձակում

22:56 • 19/09

Տրագիզմն այն կլինի, եթե պատմական հեռանկարում պարզվի՝ Ն. Փաշինյանը հերթական Մսրա Մելիքն էր Հայաստանի գլխին. Ա. Աշոտյան

22:53 • 19/09

85-ամյա իռլանդացին կանխել է զինված կողոպուտը՝ ստիպելով գողերին փախչել (տեսանյութ)

22:47 • 19/09

Բրազիլիայի քացաքացին մոլորվել է Կոտայքի մարզում՝ Ակնալիճ տանող լեռնային հատվածում

22:40 • 19/09

Թրամփը երկարաձգել է սեպտեմբերի 11-ի ահաբեկչություններից հետո սահմանված պատժամիջոցները

22:33 • 19/09

Զարմանալի է, որ բարձրաստիճան քաղաքական պաշտոնյաները նման բիրտ լեզու են օգտագործում. գերմանացի մասնագետը՝ Երևանում քարոզարշավի մասին

22:21 • 19/09

Իտալացի դպրոցականներին արգելել են սմարթֆոններ օգտագործել դասերի ժամանակ

22:05 • 19/09

ՀՀ ոստիկանությունն Արցախի գործընկերներին կնվիրաբերի տրանսպորտային միջոցներ և սարքավորումներ

22:00 • 19/09

Վերանայել շենքային պայմանները, նպաստել կրթության իրավունքի արդյունավետ իրացմանը, հիմնել կրթաստեղծարարական կենտրոններ. ավագանու թեկնածուների՝ կրթության ոլորտի առաջնահերթությունները

21:59 • 19/09

ՉԼ. «Ռեալ»-«Ռոմա». մեկնարկային կազմեր

21:43 • 19/09

Ռուսաստանում բնակվող հայ լեյտենանտն օգնել է փրկել այրվող տան 56-ամյա տիրուհու կյանքը

21:31 • 19/09

Ամոթն իր քաղաքական թիմինն է, ամոթն իր դաշինքի ավագանու անդամներինն է. Զոհրաբյանը՝ Փաշինյանին

21:31 • 19/09

Ոստիկանության զորքերի գնդապետը մեղադրվում է ենթականերից պարգևատրված գումարների մի մասը հետ վերցնելու մեջ. գործը դատարանում է

21:22 • 19/09

Արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունների մասին որոշումը կայացրել է ժողովուրդը, ով դրան դեմ գնաց՝ կնքում է իր քաղաքական մահկանացուն. Ն. Փաշինյան

21:19 • 19/09

Ըմբշամարտի երիտասարդական ԱԱ. Մալխաս Ամոյանը` աշխարհի չեմպիոն (տեսանյութ)

21:05 • 19/09

Քարոզարշավի ընթացքում գրանցված խախտումները հիմնականում վերաբերում են պաստառների փակցմանը, որն ամենաշատն արվել է «Իմ քայլի» կողմից. Դ. Իոաննիսյան

20:55 • 19/09

Միջազգային հանրության ուշադրությունն ենք հրավիրում Բաքվին սանձելու և կառուցողական դաշտ բերելու հրատապ անհրաժեշտության վրա. ԱԳՆ

20:55 • 19/09

Ամերիկացի միլիարդատերը նշել է, թե երբ կարող է նոր ֆինանսական ճգնաժամ տեղի ունենալ

20:47 • 19/09

Մի ուժ կա, որի տեսակետի փոփոխությունից կարող է իրավիճակը փոխվել, և դա ժողովուրդն է. Նիկոլ Փաշինյան

20:36 • 19/09

ԱՄՆ-ն ցանկանում է պայմանագիր կնքել Իրանի հետ միջուկային և բալիստիկ ծրագրերի վերաբերյալ

20:35 • 19/09

Դ. Տոնոյանը Գերմանիայի դեսպանին ներկայացրել է, որ հակառակորդի կրակոցից զոհվել է ՀՀ ԶՈւ զինծառայող

20:27 • 19/09

ԵԽ մարդու իրավունքների հանձնակատարի հետ հանդիպմանը Ն. Փաշինյանը կարևորել է ժողովրդավարության զարգացման ոլորտում համագործակցությունը

20:19 • 19/09

Իրանի, Թուրքիայի և Ռուսաստանի համագործակցության արդյունքում Սիրիական հակամարտությունը մոտենում է իր եզրագծին․ արաբագետ

20:15 • 19/09

Հայաստանում հին նմուշի անձնագրերի տրամադրման ժամկետը կերկարաձգվի մինչև 2021 թվականի հունվարի 1-ը

20:12 • 19/09

Այս քարոզարշավում ընտրական «տասովշիկները» և ողջ վարչական ռեսուրսը դուրս են ընտրական պրոցեսից. Ն. Փաշինյան

20:11 • 19/09

ԱՀԿ-ն հայտնել է՝ որն է ամենամահացու հիմանդությունն աշխարհում

20:03 • 19/09

Մենք ասում ենք, որ պետք է լինի համերաշխություն, հանդուրժողականություն, սա ամենաշահավետ կառավարման ձևն է. Ա. Զեյնալյան

20:02 • 19/09

Ճարտարապետության թանգարան-ինստիտուտի տնօրեն է նշանակվել Ռուբեն Արևշատյանը

19:50 • 19/09

ՉԼ. Նագելսմանն այսօր ռեկորդ կսահմանի

19:49 • 19/09

Տեսողության պատճառով քվեարկությանը մասնակցելու դժվարություններ ունեցողների համար մշակվել են բրայլյան գրատեսակով և խոշոր տառաչափով ուղեցույցներ

19:49 • 19/09

«Ֆեյքերը» փչացնում են ոչ միայն այս քարոզարշավի մթնոլորտը, այլև Հայաստանում ներքաղաքական անկայունություն են ստեղծում. Ստեփան Գրիգորյան

19:47 • 19/09

Ոստիկանները հայտնաբերել են 17 տարի առաջ երկու անձի սպանության մեղադրանքով հետախուզվողի (տեսանյութ)

19:45 • 19/09

ՀՀ գլխավոր դատախազի տեղակալները ԵԽ մարդու իրավունքների հանձնակատարին ներկայացրել են «Մարտի 1»-ի քրեական գործի ընթացքը

19:36 • 19/09

Նախատեսվում է երթևեկության կազմակերպման փոփոխություն Երևանի Բագրատունյաց-Արարատյան խաչմերուկում

19:32 • 19/09

Մարդու իրավունքները պետք է պաշտպանված լինեն անկախ քաղաքական հայացքներից. ԵԽ մարդու իրավունքների հանձնակատարը՝ Արա Բաբլոյանին

19:29 • 19/09

Զ. Մնացականյանը ԵԽ մարդու իրավունքների հանձնակատարին ներկայացրել է ղարաբաղյան հիմնախնդրի կարգավորման հարցում հայկական կողմի առաջնահերթությունները

19:24 • 19/09

Բազմաթիվ տեղեկատվական աղբ է լցվել սոցցանցերում. այնպիսի բաներ եմ լսում մեր մասին, մտածում եմ՝ կարո՞ղ է մենք ենք արել, որ երկիրն այս վիճակում է հայտնվել. Է. Մարուքյան

19:23 • 19/09

Իռլանդիան 14 մլրդ եվրո է գանձել Apple-ից չվճարված հարկերի համար

19:18 • 19/09

Կոռուպցիան իսկապես խնդիր է, բայց օտարերկրյա ներդրողներին տնտեսական տեսլական պետք է ներկայացնես. Վարդան Արամյան

19:08 • 19/09

ՖԻԴԵ-ն Աշոտ Վարդապետյանին նշանակել է Կարլսեն-Կարուանա մրցախաղի գլխավոր մրցավար

18:51 • 19/09

Երևանն իսկապես վերածվել է սպասարկման ոլորտ ապահովող քաղաքի, աշխատատեղեր են պետք. Արամ Սարգսյան

18:49 • 19/09

Այս քարոզարշավն իր ագրեսիայով, սոցիալական ցանցերում կեղտով առանձնացավ նախկին բոլոր քարոզարշավներից. Ն. Զոհրաբյան

18:49 • 19/09

Պլյուս չափի ամերիկացի մոդելը «հարձակվել» է փոքր չափսի հագուստ պատրաստող բրենդների վրա (լուսանկարներ)

18:39 • 19/09

Հարուցվել է քրեական գործ՝ զինծառայող Հ. Մաթևոսյանի սպանության դեպքի առթիվ

18:24 • 19/09

Է. Շարմազանովը Ա. Զոհրաբյանի ու Հ. Նահապետյանի հետ քննարկել է ավանդական ընտանեկան արժեքների պաշտպանությանը վերաբերող հարցեր

18:20 • 19/09

Վիճաբանություն և դանակահարություն Հերացի փողոցում. մեկ անձի մեղադրանք  է առաջադրվել

18:18 • 19/09

Ունենք նոր վերելակը հին «շախտայի» մեջ մտցնելու օրինակ, այնպես որ, Պետրոս Ղազարյանը, միգուցե մտածի ընտրարշավից դուրս գալու մասին. Վ. Կոստանյան 

18:18 • 19/09

Լոս Անջելեսում որոշել են արգելել բնական մորթուց հագուստ կրելը

18:15 • 19/09

Նովակ Ջոկովիչը հոկտեմբերին կարող է դառնալ առաջին ռակետ

18:13 • 19/09

Թուրքական ԶՈւ-ն վերջին մեկուկես ամսում 366 քուրդ զինյալ է սպանել․ Թուրքիայի ՊՆ

18:12 • 19/09

Մասիսի քաղաքապետի լիազորությունները դադարեցված չեն, նա գտնվում է կարճատև արձակուրդում. Տիգրան Աթանեսյան 

18:08 • 19/09

Բրիտանական կղզիները պատուհասել է «Ալի» փոթորիկը

18:08 • 19/09

Վալենսիայի երկրպագուները խաղից առաջ խանգարել են Յուվենտուսի ֆուտբոլիստներին քնել

18:01 • 19/09

«Եթե Իդլիբում ընդդիմադիրների կողմից հարձակում լինի՝ Ռուսաստանը պատասխանատու կհամարի Թուրքիային»․ թուրք փորձագետ

17:58 • 19/09

ԱԱՀ–ի 0-ական դրույքաչափով հարկվող գործարքներից 2018 թվականի ութ ամիսներին 2017-ի համեմատ վերադարձվել է 52%-ով ավելի գումար

17:54 • 19/09

«Լույս» դաշինքի հանրահավաքը՝ Գարեգին Նժդեհի հրապարակում (տեսանյութ)

17:50 • 19/09

Ռուսաստանում Միգ 31 ինքնաթիռ է կործանվել. օդաչուներին հաջողվել է ինքնանետվել

17:48 • 19/09

ՀՀ հյուսիսարևելյան ուղղությամբ տեղակայված զորամասերից մեկում պայմանագրային զինծառայող է զոհվել

17:48 • 19/09

Փարիզի երկու ռեստորան անվճար պիցցա է առաջարկում դարպասապահ Բուֆոնի խփած յուրաքանչյուր գոլի համար

17:38 • 19/09

ՀՀ ՊՆ նախարարի և Չեխիայի դեսպանի կողմից կարևորվել է պաշտպանության բնագավառում հայ-չեխական համագործակցությունը զարգացնելու անհրաժեշտությունը

17:38 • 19/09

Հայաստանում ռուսական ռազմաբազայի ՀՕՊ համալիրներն արտացոլել են պայմանական թշնամու օդային հարվածը

17:32 • 19/09

Քննարկվել է պաշտպանության բնագավառում հայ-ճապոնական հարաբերությունների զարգացման հնարավորությունը

17:18 • 19/09

Օրգանիկ յոգուրտների մեծ մասում շաքարն ավելի շատ է, քան քաղցր գազավորված ըմպելիքներում․ ուսումնասիրություն

17:18 • 19/09

Կարմիր քարտեր, լարված պայքար. «Փյունիկը» հաղթում է չեմպիոնին ու դարձյալ 2-րդն է (տեսանյութ)

17:07 • 19/09

Հայաստանի գավաթ. «Արարատն» առաջին խաղում չկարողացավ հաղթել «Լոկոմոտիվին»

17:06 • 19/09

Փաշինյանին շատ են անհանգստացնում իմ նախագահության ժամանակ ձեռքբերված արդյունքները. Ռոբերտ Քոչարյանի հարցազրույցը Коммерсантъ-ին

17:00 • 19/09

Էջմիածին-Երևան միջմարզային և ներքաղաքային h. 5 երթուղիների խնդիրը. մրցութային կարգ է խախտվել՝ նախարարության իմացությամբ

16:59 • 19/09

Առգրավվել է Yerevan.today–ի միայն այն համակարգիչը, որով տվյալ նյութը դրվել է կայքում, ինչպես նաև 3 համակարգչի հիշողության կրիչ. ՔԿ

16:57 • 19/09

Լվովում արգելվել է ռուսերենի կիրառումը

16:50 • 19/09

«Մեզ մոտ ոչ մի ճգնաժամ էլ չկա, այդ ամենը մանիպուլյացիա է»․ Էրդողան

16:50 • 19/09

Սարդարապատի ճակատամարտում զոհված 21 հերոսների եղբայրական գերեզմանը  վտանգված է, տարածքը սեփականաշնորհված է. Արծրուն Պեպանյան

16:45 • 19/09

Սեքսն Աստծո պարգև է, այլ ոչ թե տաբու. Հռոմի պապ

16:40 • 19/09

Համայնքների խոշորացման ծրագիրը ժամանակավորապես առկախվել է. Սուրեն Պապիկյան

16:39 • 19/09

Մարտի 1-ի 10-ը զոհի պատասխանատվությունը կիսում են իշխանությունն ու ընդդիմությունը. Ռոբերտ Քոչարյանի հարցազրույցը Коммерсантъ-ին

16:39 • 19/09

Հաջողության համար կարևոր է գործարար կառավարման գործիքների ընտրությունը. Ռալֆ Յիրիկյան

16:31 • 19/09

«Բարսելոնայի» նախագահ Բարտոմեուն ՊՍԺ-ին մեղադրել է կեղծավորության մեջ

16:26 • 19/09

Չինաստանում ոստիկանները գողին բռնել են բանանի «օգնությամբ»

16:14 • 19/09

Ֆեդերեր. Չեմ կարծում, թե Նադալի հետ մրցակցությունն ինձ ավելի լավն է դարձնում

16:12 • 19/09

Պերուում 4 աչքով երկդեմ շուն է ծնվել (լուսանկարներ, տեսանյութ)