Ներկա ժամանակի խոնարհումն ապակատար անցյալով. Նորայր Ադալյան
Նայում եմ երկաթբետոնե բազմահարկ շենքի ութերորդ հարկի իմ բնակարանի խուլ փակված պատուհանից դուրս և տեսնում միջօրեի բարկ արևից շիկացած քաղաքը: Չեղավ: Ոնց որ պատմվածքի սկիզբ լինի: Բառերը գծոտում եմ նույն սև թանաքով: Չեք պատկերացնում, որքան եմ ցանկանում պատմվածք չգրել, զզվում եմ բոլոր պատմություններից, որոնք մեծ մասամբ այնքան ճշմարիտ են, որ թվում են բացարձակապես սուտ ու դատարկամիտ: Վեպից էլ եմ խորշում, այսքան վիպական ժամանակի մասին՝ ինչ վեպ ու բան, հիմարություն չէ՞, նմանապես և դրամայից, նայեք իմ հայացքի ուղղությամբ՝ ինչպիսի ողբերգական կյանք, մարդը մեռնում է տակավին չծնված, մեռած մոր փորում: Ճիշտը չգրելն է, այլ, գուցե, անձայն խոսելն ինքդ քեզ հետ:
Փողոցով անցնում է Դանեմարքայի տխրամած ու դալուկ իշխանը: Կանգնեց «Սիլաչի» հյուրանոցի շքամուտքի առջև: Երկմտում է՝ մտնե՞լ ներս, թե՞ չմտնել: Հայացքն ընկավ պատուհանիս: Տեսնելով ինձ` ավելի տխրեց: Սիրտն անսահման կարոտից լաց եղավ: Կարծեցի` ես ուրիշն եմ, ցանկացած մարդ, բայց ոչ ես, որ վճռականորեն որոշել է պատմվածք չգրել և ոչ էլ վեպ կամ դրամա: Երկար մտածում եմ՝ ո՞վ եմ ես հազիվ մարմինս ծածկած այս զովասուն զգեստի մեջ: Վերջապես հասկանում եմ անհասկանալին. ես իշխանի հոր ուրվականն եմ, որին եղբայրը սպանեց, կարծեմ, նրա քնած ժամանակ աջ թե ձախ ականջի մեջ մահաբեր թույն կաթեցնելով, որպեսզի բազմի նրա թագավորական գահին: Սակայն, թերևս ավելի, տիրանա նրա գեղեցիկ ու հրապուրիչ կնոջը........
Իմ դժվա՛ր քաղաք: Սա պատմվածքի տող չէ:
Սպասում եմ… Ուր որ է` փողոցում կերևա Լաուրան, կնայի պատուհանիս և կժպտա: Ես էլ՝ նրան:
Վերջ:
Ես այս գրվածքը անձամբ հանձնեցի «Գրական թերթի» գլխավոր խմբագրին և խնդրեցի չտպագրել:
Նորայր Ադալյան
«Ինչպես չգրել պատմվածք». Հատվածներ, անպայման, կա
-Բարև Ձեզ, ահա այսպես արդեն մի տասն անգամ մեր ճանապարհներն այսպես խաչվում են, ընդ որում՝ նույն տեղում, երևի միասին մի ճանապարհ ունենք գնալու.պատահական բաներ չեն լինում, մի խորհուրդ, անպայման, կա։
–Խորհուրդ չի ընդունում ապագայի երգը և այս է խորհուրդը յոթերորդ... քայլենք իրար հետ. Ես չեմ առարկում։
–Իսկ եղե՞լ էր էլի, որ մի կին այսպես անակնկալ, հենց փողոցում Ձեզ այսպիսի մի առաջարկ անի։
–Երևի, այսպես անբռնազբոս՝ չէ ։
–Այս անբռնազբոսը դեռ ուզում է իմանալ, թե ու՞ր եք գնում։
–Դիմացի այգին եմ գնում, մի քիչ նստեմ։
–Դե ես էլ մի տխուր, մենակ կին եմ, ինձ էլ տարեք։
–Ո՞վ չի մենակ.բոլորս էլ մենակ ենք, էհ...
–Իսկ ինձ սրճարան կտանե՞ք, կհյուրասիրե՞ք, ինչ սիրտս ուզի...
–Մեծ սիրով, ինչո՞ւ ոչ։ Այ այն սրճարանը տեսնում ես, ես ամեն օր գալիս եմ այնտեղ, զով, սիրուն տեղ է, որ մի երկու օր բացակայում եմ, աղջիկներն անհանգստանում են...
-Վայ, այստեղ Ձեզ պապիկ են ասո՞ւմ, ինչո՞ւ...
–Ես իրենց չեմ ներկայացել, Ձեզ էլ չներկայացա, ես գրող Նորայր Ադալյանն եմ, լսել, կարդացել ե՞ք...
–Ախր, պարոն Ադալյան, ես իմ այս չարաճճի խաղը մի քիչ էլ կձգեի, բայց դե ինչ մեղքս թաքցնեմ, ես էլ լրագրող եմ, ուզեցի մոտ գալ, մի հարցազրույց անել, հրապարակներից անհետացել եք մի տեսակ, ինչո՞ւ։
–Իսկական ընթերցողը կփնտրի, կգտնի։Եթե ես կորչեմ էլ, գրքերս էլ հո կա՞ն։
–Բայց այսօր Հրանտ Մաթևոսյանի ասած ընթերցողն այգու վերջին ծառուղում նստած չի, նրանք երամ–երամ չվել են ինտերնետ, Դուք էլ այդ կողմերում էլ չկաք ախր...
-Ես ինտերնետից որևէ գաղափար չունեմ։ Ես միայն կարողանում եմ հեռուստացույցի ալիքները փոխել։ Նույնիսկ ասեմ՝ ես ձեռագրով եմ գրում։ Ես ավանդական մարդ եմ այդ առումով. պետք է թղթի վրա գրեմ ու թղթի վրա կարդամ։
–Սիրելիս, Ձեր սերունդը խուսափում է համակարգչից, բայց դա մեր հին ու բարի հեռախոսի պես մի բան է, էլի, կապ, հաղորդակցություն։ Հիմա, ախր ընթերցողն առաջվա միամիտը չի, թռել է այլ մոլորակ, լավ իմաստով ահագին երեսառած է, անգամ պահանջում է, որ գրողն իր գործը կեսից տա, ինքն իր ուզածով այն վերջացնի։ Կոնկրետ սրա մեջ ահագին վայրենություն էլ կա, բայց ժամանակակից գրաքննադատները մեզ ասում են, որ գրական տեքստը հենց արձագանքների սենյակ է, իսկ համացանցը հենց այդ սենյակի բանալին։
–Համացանցը, իհարկե, ահռելի ինֆորմացիա է տալիս մարդուն, բայց ինֆորմացիայով հարցերը չեն լուծվում։ Մարդը, մանավանդ ստեղծագործողը, պետք է ունենա ներքին ալիքների թելեր , որոնք գիտակցաբար կամ հաճախ ենթագիտակցորեն ընկալում են և ի վիճակի են արտահայտելու ժամանակը։ Մարդու ներքին ինտերնետը շատ ավելի կարևոր է, քան այդ գործիքը, որից բոլորն էլ հիմա օգտվում են։
–Լավ, ասենք էդ «հարամ» աշխարհը չեք ուզում ոտք դնել, մեր հեռուստատեսությունն էլ հիմնականում շուլուխչի տղերքով է տարված, ոչ թե գրքով, գրականությամբ։ Այդ դեպքում, ձեր հրատարակած գրքերի մասին ընթերցողը որտեղի՞ց իմանա, մանավանդ որ, մի քանի ժամանակակից գրախանութ էլ չունենք, որ աշխատեն գրավաճառության ժամանակակից սկզբունքներով, մթերային խանութի ոգին է այնտեղ իշխում։ Չնայած, այս հարցը մինչև բառերի վրա նստեցրի, որ տեղ հասցնեմ, կեսից մտածեցի, որ մարդը հաճախ հենց ինքն իր համար է գրում, նկարում, իր երջանկության համար.մի մարդու երջանկությունն էլ քիչ չէ...
– Գիտես, եթե ես թեկուզ մի քանի ընթերցող ունենամ, որոնք կարող են հասկանալ ինձ, իմ ցավը, հոգսը, ձգտումները, անհանգստությունները, ես արդեն բավարարված կզգամ։ Բարդ երևույթներ կան, որոնք համատարած հասկացողության չեն ենթարկվում։ Միշտ հասկացողները քիչ են լինում։ Էլ չեմ ասում կերպարվեստի մասին, որի ընկալողն ավելի քիչ է։ Գրականությունը, արտաքուստ հասկանալի բան է. դե լեզուն գիտեն, հայերեն է, կարծես, ասվածը հասկանալի է՝ հաց, սեր, տխրություն և այլն։ Հասկանում են, ոնց որ թե, բառը հասկանում են, բայց թե բառի ետևում ի՞նչ կա, այ հենց դա չեն տեսնում ու հասկանում։
-Ախր այսօր բոլորը գուսան են կտրել, ում հետ մի բերան ուզում ես խոսել, իր գրքից տրակտատներ է բերում, մի տասը գիրք հանում, կոխում աչքդ։ Ձեր կարծիքով, օրինակ՝ քանի՞ լուրջ հայ գրող ունենք այսօր։
- Գիտե՞ք ինչ, գրականության, արվեստի ասպարեզը մրցության դաժան դաշտ է։ Շատերն են գրում, շատերն են նկարում, դա բնական երևույթ է։ Եթե նայենք մեր գրականության պատմությանը, հազարավոր գրքեր են լույս տեսել, բայց ամեն գրքի հեղինակ հո գրող չէ՞։ Թումանյանի ժամանակ էլ տասնյակ, հարյուրավոր գրողներ կային, բայց Թումանյանն է մնացել, չէ՞։
– Մի օր «Մշակ» թերթի համարներին էի ծանոթանում, ինչ հայհոյանք ասես կարդացի Թումանյանի հասցեին՝ էլ խուժանի հարազատ զավակ, էլ տգետ պոռոտախոս, էլ հերումեր, էլ քաչալ շուն։ Ու հայհոյողներն էլ՝ գրողներ ու հրապարակախոսներ. էն գլխից էլ հիմարությունն անհաղթահարելի, անպարտելի բան է եղել մեր կողմերում...այսօր էլ ենք նրան գերի, նրանից պարտված։
–Տես, քանի տարի է անցել, բայց վերցրել ես, կարդացել. գիրը մնայուն բան է, թեկուզ՝ լրագրային գիրը։ Ես եթե մի բան տպագրում եմ, միշտ մտածում եմ մի բանի մասին ՝ եթե արվեստագետ, ոգեղեն մարդը կարդա, ի՞նչ կասի, ի՞նչ կմտածի իմ մասին։ Չի՞ ասի՝ ամո՛թ քեզ, Նորա՛յր Ադալյան։
-Բայց արդյո՞ք ճիշտ է քո սիրտը թողած՝ մեկ ուրիշի սրտով գրելն ու մտածելը։ Իմ կարծիքով, գրողը երբեք չպիտի մեկ ուրիշի կամ հանրային ընկալումների զոհը դառնա։ Այդ նույն հանրային երախը չէ՞ր, որ 30–ականներին ժողովրդի թշնամի հռչակեց ու լափեց Չարենցին, Բակունցին, Մահարուն...
-Սխալ է հարյուր տոկոսով կողմնորոշվել դեպի հանրային գիտակցությունը և հանրային բարոյականությունը։ Չէ, քեզ հետ պետք է հաշվի նստես նախ և առաջ։ Բայց Չարենցին, Բակունցին, Մահարուն հոշոտողներին ես հանրություն չէի ասի, կասեի՝ ամբոխ։ Ամբոխը վտանգավոր երևույթ է։ Չպետք է մարդը, մանավանդ ստեղծագործող մարդը կողմնորոշվի դեպի ամբոխը․ամբոխը նրան, հաստատ, կկործանի։
–Պարո՛ն Ադալյան, իմ սերնդին հաջորդ սերունդն այնպիսի հարցեր է տալու, որ չենք իմանալու գլուխներս որտեղ թաքցնենք. գալու է այդ օրը։ Մենք էլ քիչ բան չհոշոտեցինք։ Բայց իմ սերունդն էլ ձեր սերնդին ահագին ծանր հարցեր ունի, որից մեկն ուզում եմ տալ. Սովետի փլուզումից հետո բոլորն ահագին արգելված գրականություն մեջտեղ բերեցին ու տպեցին։ Ես չեմ հասկանում, հայ գրողներն իրենց դարակներում ինչո՞ւ պահած գործեր չունեին, ախր այս փաստն ահագին խոսուն և նաև ամոթալի բան է, չէ՞։
-Ճիշտ եք ասում․դա ես էլ եմ նկատել։ Մեզ մոտ գրեթե ամեն ինչ տպագրվում էր։ Հատուկենտ գործեր կան, որոնք ժամանակին չտպագրվեցին։
-Մի քանիսն, իհարկե, փորձեցին այս խայտառակության տակից յուրովի դուրս գալ.նոր բան էին գրում և հին ամսաթվով ստորագրում՝ օրինակ՝ Գևորգ Էմինը...
-Էդ որտեղի՞ց գիտես. Էդպիսի մի դեպք հենց ես եմ բացահայտել։ Մի քանի տարի առաջ խմբագրությունից զանգեցին, թե խնդրում ենք Էմինի բանաստեղծությունը մի հատ կարդացեք։ Մեքենագրված էր դեղնած, քայքայված թղթի վրա։ Բանաստեղծությունն էլ՝ Ստալինի դեմ։ Կարծեմ անցյալ դարի 51-52 թվերն էր նշված։ Բայց այն ժամանակ Էմինը ստալինյան մրցանակ էր հենց ստանում։ Ասացի, սա նոր է գրված, բայց հին թղթի վրա. ես չեմ հավատում, որ այն ժամանակ Էմինը դա գրած լիներ։ Եթե գրել է այն ժամանակ ու ընդունել է Ստալինյան մրցանակը, ուրեմն առավելևս սուտ մարդ է․եթե դու դեմ ես Ստալինին, ինչո՞ւ ես նրա անունով մրցանակն ընդունում։ Եվ ոչ միայն ընդունում, այլև ահագին էլ պայքարում ես, որ այդ մրցանակը ստանաս։
– Ոչ միայն մրցանակ չէին տա, այլ առնվազն կկալանավորեին ասենք պորտաբուծության մեղադրանքով։ Ինչպես օրինակ՝ Բրոդսկուն. վերջերս հրապարակվեց նրա դատավարությունների սղագրությունը և ես ուղղակի շոկի մեջ էի. դատավորը հարցնում է՝ Դուք ինչո՞վ եք զբաղվում: Բրոդսկին, թե՝ բանաստեղծություններ եմ գրում: Երկրորդ հարցը՝ իսկ ինչո՞ւ Դուք չեք աշխատում։ Մարդը ստիպված պատասխանում է, թե իր կարծիքով բանաստեղծություն գրելն աշխատանք է, հետևում է դատավորի գոռոցը՝ իսկ ո՞վ է Ձեր այսպես կոչված բանաստեղծություններով Ձեզ դասել բանաստեղծների շարքը: Մերոնցից լավագույններին կերան, իհարկե, բայց համարյա այսպիսի մի բթամիտ հետապնդման ենթարկվեց Գուրգեն Մահարին իր «Այրվող այգեստաններով»։ Կարծեմ մոտ էիք չէ՞ Դուք, ի՞նչ էր ասում ինքը այդ ամենի մասին։
– Շատ մոտ էինք, շաբաթը երկու անգամ հանդիպում էինք անպայման։ Մահարու «Այրող այգեստանները» ենթարկվեց խուժանական քննադատության, որը քննադատություն չէր, այլ մաքուր խայտառակություն։ Ապա՝ մերժվեց։ Նույնիսկ այրում, բերում էին, վեպը դռան առաջ էին դնում։ Եվ ավելի կեղտոտ բաներ էին անում։
–Հա, կինը՝ Անտոնինա Մահարին, տանը պահում է այդ նմուշները.գրքի անունը ճակատագիր դարձավ փաստորեն։ Իսկ ինքը, եթե չեմ սխալվում երեսուն տարի աշխատել էր այդ գործի վրա, որն այդպես էլ բնագրով լույս չտեսավ...
-Սարսափելի բան էր. Գուրգենը Կանադայից գրում էր՝ ի՞նչ նորություն կա, չե՞ն տպում, ի՞նչ են ասում։ Ասում էի՝ Գուրգեն, պետք է համբերել։ Ասում էր՝ ի՞նչ մի դժվար բան է մի գիրք կարդալը․այսքան սպասել կլինի՞։ Բայց ինքը արդեն լսել էր այդ բացասական կարծիքները։ Հետո սկսեց խմբագրել վեպը․երկրորդ հրատարակությունը ուրիշ էր։ Մի 90 տոկոսով նույնն էր, իհարկե, բայց նոր կտորներ էլ կային։
–Վերջաբանը, հաստատ հետո է ավելացրել, որովհետև վերջերս «Գրական թերթը» տպագրել էր Մահարու նամակները գրված Լևոն Հախվերդյանին, ուր Մահարին ասում է, թե ինչից դրդված է այդպես նկարագրել Արամի վերջին գիշերը տեղահանվող Վանում։ Ասում է, հո չէի՞ բռնելու, պար ածեի Արամին։
–Այո՛, մեր թերթը դա տպել է, բայց եթե իմանայիր, նա ինչ լավ կտորներ հանեց գրքից։ Օրինակ ՝ այնտեղ մի տեսարան կար՝ Հովհաննես աղան դիրքերում զոհված իր եղբոր կնոջը բերում է իրենց տուն։ Դե մեծ տուն է ունենում հերոսը, տարբեր սենյակներում են քնում։ Կինը գեղեցիկ է լինում ու գիշերները, երբեմն, առանձնության մեջ Հովհաննես աղան ինչ-որ ցանկասիրական բաներ է ունենում։ Սրա վրա էլ շատ հարձակվեցին՝ բա սա հայ կնոջը, հայ մարդուն հարիր բա՞ն է։ Մահարին հանեց այս տեսարանը։ Ասացի ՝ մի՛ արա․սա քո վեպի ընտիր էջերից մեկն է։ Ընտիր հատված էր։ Դա էլ մարդկային, բնական բան է, ինչ կա որ։ Հո Հովհաննես աղան իմպոտենտ չէր։ Մարդ է,տղամարդ է։ Ընդ, որում անկողին էլ չէր մտնում այդ խեղճը։ Պարզապես երազում, երևակայում էր։
–Դե մի մասն էլ էպատաժի ետևից ընկնելով է հասնում էրոտիկային, բայց անշուշտ, եթե հերոսիդ արդեն բերել հասցրել ես դրա դուռը, հիմարություն կլինի դրա վրայից թռնելը։ Իմիջիայլոց, Ձեր գործերում էլ ահագին էրոտիկա կա, չնայած պիտի խոստովանեմ, որ Ձեր բոլոր գործերը չէ, որ կարդացել եմ.Դուք, եթե չեմ սխալվում տարին մի գիրք հասցնում եք, չէ՞ տպագրել։
–Ես հաստատ, առաջինների մեջ չեմ. ես էպատաժ անելու խնդիր չունեմ, որովհետև իսկի գիրք էլ չեմ վաճառում։ Ճիշտ ես ասում, ես մի երեսուն գիրք արդեն ունեմ, վերջին 20 տարում էլ տասը գիրք եմ տպագրել։
–Հիմա չասեք, Բրոդսկու դատավորի հարցերն եմ տալիս, բայց իսկապես չեմ կարող չհարցնել, եթե այդ գրքերը չեն վաճառվում, ապա ինչպե՞ս, ի՞նչ միջոցներով եք տպում հաջորդները։
–Հովանավորը հովանավորում է, ես էլ գրում, տպագրում եմ։ Դիմացն էլ ոչինչ չի ուզում։ Ես էլ բաժանում եմ իմ շրջապատի մարդկանց, գրողներին, գրադարաններին եմ նվիրում։
–Դե փա՛ռք մեզ, որ գիրը անշահախնդիր հովանավոր է դեռ գտնում։ Մարդ մի կես տարվա ապրուստ ունենա նստի ու գրի՝ դրանից էլ մեծ երջանկություն։ Բայց, ով կմտածեր, որ Սովետում դասականներին տակից առնող ու բաժանորդագրվող ժողովրդի աչքին գիրքը գրող կդառնա։ Առանց ձևեր թափելու մի օր սա պիտի ասենք, որ պատճառը հասկանանք՝ գրո՞ղն է մեղավոր, թե՞ ընթերցողը։
–Մեր ժողովուրդը եթե գիրքը չսիրեր, երկու կանայք ամենածանր մատյանը՝ «Մշո ճառընտիրը» չէին կիսի և իրենց նվազ ուժերով հասցնեին մեզ։ Իսկ Խորհրդային Հայաստանում մենք 3000–ից ավելի գրադարան ենք ունեցել, հրատարակչությունը մեր գրքերի շուրջ 3000–ը նրանց էր ուղարկում։ Այդ հիմա չեն ընթերցում, այդ կոմպյուտրը թողնո՞ւմ է, որ մարդիկ գիրք կարդան, մտածեն։
–Դե ինչ կապ ունի՝ թերթից են կարդում, թե՝ համակարգչից. փաստ է, որ մեր հանրային վայրերում՝ մետրոյում, այգիներում մի կարդացող մարդ չես տեսնում։ Ես նույն Ռուսաստանում տեսնում էի, որ ամենավերջին հարբեցողն էլ առավոտ շուտ ձկան ու գարեջրի հետ պարտադիր թերթ էր գնում, էլ չենք խոսում եվրոպաների մասին, ուր ամենուր կարդում են, մարդիկ գրքից չեն կտրվում։
–Դե հիմա մերոնք գերադասում են մի պաղպաղակ էլ ավելի ուտել կամ կազինոներում հազարներ տանուլ տալ, բայց գիրք չառնել։ Հիմա ընդհանուր հանրությունը ընթերցասեր չէ։ Բայց էդ դրսերով էլ շատ մի հիացեք, ես ուշադիր նայել եմ, թե ծովափին ինչպես են համարյա բոլորը կարդում։ Բայց կարդացածն ինչ է՝ գովազդային, սեքսուալ ամսագրեր, էժան բաներ։
–Պարո՛ն Ավդալյան, ախր այս աշխարհում վաղուց ամեն ինչ հաշված է, չափված ու կտրված։ էդ մեզ մոտ է դեռ գործում «աչքի թարազուի» չափորոշիչը։ Հեղինակներով, գրքերով, բոլոր թվերն արդեն կան, թե որ երկիրն ինչ է կարդում, ինչքան և այլն։ Իհարկե, ընթերցանությունն ամենուր անկում է ապրում, բայց ասել, թե վիճակը մերի պես աղետալի է, ահագին սխալ կլինի։Նույն Վրաստանն այսօր մեզնից երկու անգամ շատ է կարդում։
-Կարդալը հաճելի, բայց և շատ դժվար աշխատանք է։ Հայ ժամանակակից հասարակությունն էլ ահագին ծուլացել է։ Մեկ-երկու ժամում կարող է ծանոթանալ «Աննա Կարենինա» վեպի հիման վրա նկարահանված ֆիլմին և վերջ։ էլ չի կարդա այդ չքնաղ գործը։
–Իսկ մենք գրող ու լրագրողով բացարձակ էլ մեղավոր չե՞նք։ Բա կարող է մեր գրածը կարդում, հիասթափվում է իմ ու Ձեր ընթերցողը. սա հավանական բան չէ՞։ Չե՞նք ուզում հակառակ երեսն էլ նայել, թե՛ մեր այսօրվա գրականության և թե՛ ժամանակի մամուլի։
– Նայեք, վերցնենք մեր «Գրական թերթը». ես երկու անգամ եղել եմ գրական թերթի գլխավոր խմբագիր՝ 80–ականներին և 2000–ականներին։ Գրական թերթից միշտ դժգոհել են, հատկապես՝ գրողները։ Ես էլ ասել եմ՝ գրական թերթը հո գլխավոր խմբագիրը չի գրում, դուք ակտիվ եղեք, լավ գրեք, թերթի բովանդակությունն էլ ավելի լավը կլինի, չէ՞։ 60–ականներին այս թերթում Պարույր Սևակ, Սահյան կար։ Գրական թերթի ամեն համարում Մահարին նյութ ուներ։ Թերթն աշխույժ էր։ Բայց հիմա ի՞նչ ասես շնորհալի բանաստեղծին, որ քո բանաստեղծությունները գրական թերթին հետաքրքիր չե՞ն։ Ասում էի հոդված գրիր որևէ խնդրի մասին, ասում էր՝ ես բանաստեղծ եմ, չեմ կարող հոդված գրել, իր ուսադիրներին չի բռնում հոդվածով հանդես գալը։ Հիմա վիճակը Կարինե Խոդիկյանը շտկում է կարծես, թերթը կրպակներում էլ չի մնում։
-Կներեք, իհարկե, բայց մեր գրողների մեծամասնությունը ակտիվ չէ հասարակական–քաղաքական հարթակներում. այսքան տարի հատուկենտ գրողներ արձագանքեցին այն մեծ ողբերգություններին, որով մենք անցանք, ծեծվեցինք, լաց եղանք, զոհեր տվեցինք. բա ո՞ւր է նա, ով պիտի մեր խիղճը լիներ։
–Նստած է իր գրասեղանի առաջ, որտեղ որ պիտի լինի։
-Բայց եթե դրսում արյուն է հոսում, դրսում «մարտի մեկն է» ...
–Իմ սրտի ու մտքի լսողությունը միշտ դրսում պտտվում է։ Այ մեկ ամիս առաջ ես 490 էջանոց գիրք եմ հրատարակել՝ իմ հոդվածների ընտրանին։ Մեծ գիրք է։ Այնտեղ այնքան հրապարակագրություն կա։ Չեմ ասում հրապարակախոսություն, դա ուրիշ է, հրապարակագրությունը՝ ուրիշ։ Հրապարակախոսությունը հրապարակներում հնչեցված խոսքն է։ Իսկ գրողն անում է հրապարակագրություն հասարակության մասին։ Իր վերաբերմունքը արտահայտում է գրավոր խոսքով։
-Վերջերս իմ հրապարակախոս ընկերոջ հետ այս մասին մի ծավալուն բանավեճ ունեցա։ Ասածս այն էր, որ հրապարակախոսությունը հնացած ժանր է, եթե չասեմ՝ մեռած։ Մարդն այսօր մասնագիտական վերլուծության կարիք ունի. հրապարակախոսն ասում է՝ ամո՛թ ձեզ, որ անտառի ծառերը կտրում եք, բայց մասնագետն ասում է, թե որ ծառերը կարելի է կտրել, իսկ որը՝ ոչ, երբ պետք է կտրել, երբ՝ ոչ։ Հրապարակախոսը համարյա միտինգ է անում, որի պակասը հանրությունը չունի, իսկ այսօր մարդիկ լուրջ մասնագիտական վերլուծության կարիք ունեն՝ քաղաքական հարցերից մինչև մշակութայինը։
-Ձեր ասածի մեջ ճշմարտություն կա, բայց «հնացած» բառին ես մի քիչ կասկածանքով եմ վերաբերվում, որովհետև միշտ էլ եղել է ու պիտի լինի կարևոր թեմաների, երևույթների մասին խոսք։ Հնագույն ժամանակներից մինչև այսօր։ Ես մի ուրիշ բան եմ ուզում ասել։ Ես այդ մասին գրել եմ մի քանի անգամ. հրապարակախոսությունը գրականության ուժեղ կողմը չէ, այլ՝ թույլը։ Եթե արձակագիրն իր վեպում կամ պատմվածքում ոտքը դնում է հրապարակախոսության ժանրի մեջ, թույլ գործ է ստացվում։
– Իմիջիայլոց, լրագրության մեջ էլ սա ահագին վտանգավոր պարազիտ է. մարդը երբ փաստ, փորձագետ, առավելևս հետաքննություն չունի, անմիջապես փրկօղակ է սարքում հրապարակախոսությանը հատուկ «վախվիշը»։ Դե պարզ է. բայաթի կանչելը միշտ ավելի հեշտ է, քան աղբյուրներ ու փաստեր գտնելը։ Գրողի համար էլ հեշտ է միտքը գցել հերոսի բերանը, որ նա մի քանի էջ ծամծմի, քան մանրամասն հանգույցներ գործել, հետո էդ կապերը քանդել, պատկեր, հոգեվիճակ ստեղծել՝ ընկնելով մանրուքների մեջ, որն ինչպես գիտենք, հենց սատանայի ճիրանն է։
-Այսօր բոլորը գերադասում են մակերեսի վրա լող տալ, ոչ մի խորքային բան չի երևում։ Թեև հարյուրավոր տարիներ մենք պետականազուրկ ենք եղել, բայց այդ ժամանակներում էլ մեր գրականությունը, պատմագրությունը եկեղեցին, արվեստը հզոր է եղել և կարողացել է անգամ փոխարինել պետությանը։
-Հիմա էլ պետությունն է փոխարինել այդ բոլորին...
-Դուք ասացիք, բայց, որի հետ համաձայն եմ։ Օրենքը, ազատությունը պետք է բոլորին հավասարապես վերաբերի։ Ոչ թե մարդը հանցագործություն անի, հետո էլ պաշտոնին բազմի կամ երկիրը գռփի օլիգարխ դառնա, հետո էլ խոսի արդարությունից։
–Հուշեք ինձ խնդրեմ, մարդն ամենից շատ ինչի՞ մասին պիտի մտածի։ Ի՞նչն է ամենակարևորը։
–Մարդը չպիտի ստի. իսկ ինչո՞ւ է մարդը ստում, որովհետև վախկոտ է։ Վախենում է ճշմարտությունից։ Ընդհանրապես մարդը վախկոտ է։ Ես չգիտեմ առյուծը վախկոտ է, թե ոչ, բայց մարդը վախկոտ է։ Մարդը նյութապաշտ է։ Նյութապաշտությունը կարող է մեզ կործանել, ընչաքաղց ենք․ունենք, էլի ենք ուզում։ Ո՞ւր ենք տանելու։ Ո՞ւր։ Մեր որոշ միլիարդատերեր կարող են հեշտությամբ մեր արտաքին պարտքը փակել, դեռ մի այդքան էլ կմնա իրենց։ Ես տխրում եմ շատ սիրելի մեր երկրի ներկայիս անբարոյական վիճակից։ Ես համոզված եմ, որ մի օր մեր սառնարանները լիքը կլինեն համեղ ուտելիքներով, սեղանները առատ կլինեն, բայց արդեն ոգու սով է և կքաղցենք ճոխ սեղանի մոտ. բարոյական այն անկումները, որ մենք վերջին տարիներին ունեցել ենք, հարյուր տարի է պետք, որպեսզի հաղթահարենք։
-Ինձ շատ հետաքրքրում է մեր ամենամեծերի շուրջ համառորեն տարածող լուրերի իսկությունը. սկսենք իմ շատ սիրելի Համո Սահյանից։ Նա էլ մի շրջան «Գրական թերթի» խմբագիրն էր, ասում են, թե նա ահագին խիստ խմբագիր էր, բոլորի նյութերը քննադատում ու չէր ընդունում, հա՞։
–Ո՛չ։ Համոն ընտիր մարդ էր, ժողովրդական անսահման իմաստնություն ուներ և կարգին խմբագիր էր։ Համոն, եթե մեկին սիրում էր, անվերապահորեն ընդունում էր նրան, և անգամ առանց նյութը կարդալու էլ կարող էր ուղարկել տպարան՝ համոզված լինելով, որ վատ նյութ չէ։ Նա վստահում էր լավ գիր ունեցողներին։ Ազնվագույն մարդ էր, ընտիր հումորով։
–Դուք Պարույր Սևակի հետ էլ եք շփվել։ Ասացեք, խնդրեմ, ըստ Ձեզ, որո՞նք էին նրա այդքան բարձր վարկանիշի հիմքերը կանանց շրջանում. ինչ հուշեր կարդում եմ նրա մասին, համարյա սրտակեր է. էն Սուլամիթային էլ՝ Ռուդրիկ Ֆրիդբերկին, ընդամենը մի քանի ժամով մի հարսանքատանը տեսել ու մինչև վերջ գայթակղած է պահել. բայց ախր նա գեղեցիկ տղամարդ չէր, հաստատ։
–Հա, նա մի ներքին կախարդիչ ձգողականություն ուներ։ Դա և՛ նրա պոեզիան էր, և՛ազնվությունը,և՛համարձակությունը. յուրահատուկ էր։ Ձգում էր դա կանանց, այո՛։ Հետո անկեղծ, ազնիվ էր շատ։ Երևույթ էր։ Եթե մենք այսօր ունենայինք Սևակի, Համոյի պես մարդիկ մեր գրական կյանքում, գրական կյանքը, կյանքն ընդհանրապես ավելի բարոյական կլիներ։ Նրանք կարծես դատավորի դեր էին կատարում, անկախ նրանից՝ միջամտում էին, թե՝ ոչ։ Ես միշտ մտածել եմ, որ եթե նրանք հիմա իմ գործը կարդան, ի՞նչ են ասելու։ Հիմա, ցավոք, մենք այդպիսի մեծություններ չունենք, որոնց առջև ներքին հաշվետվություն ունենանք։ Տա Աստված, մի օր ունենանք։
-Կներեք, քանի՞ տարեկան եք Դուք։
-Քանի՞ կլինեմ։
-Չգիտեմ։ Բայց տղամարդիկ այս հարցին ավելի արագ են պատասխանում, քան՝ կանայք։
- 78։
-Բայց բավականին կայտառ եք. Գրողների միությունը թող մի երկու տարի էլ պինդ ու հաստատ մնա, որ Ձեր 80–ամյակը շուքով նշի։
–Մեր 80–ամյա գրողներից մեկը, անունը չտամ, գնացել էր միության նախագահ (Էդվարդ) Միլիտոնյանի մոտ, թե՝ ինչպես ես նշելու իմ հոբելյանը։ Դե նա էլ ասել էր՝ դահլիճը կտանք, կհրավիրեք, ում ցանկանում եք։ Մեր 80–ամյա հոբելյարն էլ արդեն հիշողությունը լրիվ կորցրած, ասել է՝ խնդրում եմ, երեկոյին հրավիրեք նաև Թումանյանին և Չարենցին։ Վարչության քարտուղարն էլ հետագա անախորժություններից խուսափելու համար հայտարարել է՝ անպայման կհրավիրենք, բայց եթե չեկան, խնդրում եմ, հաշվի առեք, որ միությունն այստեղ մեղք չունի։
Զրույցը՝ ՎԱՐԴուհի Սիմոնյանի
ՕՐՎԱ ԿԱՐԵՎՈՐ
Տեսանյութեր
Կատարվածը մեծ հաջողություն է, ՀՀ-ն առաջին անգամ ունի պաշտոնապես դելիմիտացված սահման․ Փաշինյան
Վարչապետի թեկնածուին Բագրատ Սրբազանը պետք է որոշի, ինքն է կոնսոլիդացնող ուժը․ Սուրեն Սուրենյանց
Քոչարյանը և այլ լիդերներ փորձում են նոր դեմքով հանդես գալ և թիկունքում շարժումը ղեկավարել. Ռուստամ Բաքոյան
Շատ վիճելի է՝ Ռոբերտ Քոչարյա՞նն էր ուզում օգտագործել Բագրատ Սրբազանին, թե՞ հակառակը. Հովիկ Աղազարյան
Այսօր ԱՄՆ, Ֆրանսիայի, ՌԴ ու Իրանի դեսպանատները հանդիպում են տարբեր քաղաքական գործիչների հետ․ Կարեն Քոչարյան
«Աջակցում ենք քեզ». Գայ գյուղում Փաշինյանին ծափերով դիմավորեցին
Երեխաները նստելու տեղ չունե՞ն. Փաշինյանն Էջմիածնում դպրոցի մարզասրահ է այցելել
Վարչապետի թեկնածուի ցանկացած անուն, բացի Բագրատ Սրբազանից, հիմա կթուլացնի շարժումը․ Հայկ Նահապետյան
Հարսանիք լեռներում է՛լ, դաշտավայրում է՛լ, Շուշիում է՛լ կարող է լինել, բայց դրա համար պետք է նախ ինքնամաքրվենք. Էդուարդ Շարմազանով
Մեր երկրի հոգին և մարմինը պահանջում են՝ այս գրասենյակը զբաղեցնողը պետք է փոխվի, իրենց երդումը խախտել են. Րաֆֆի Հովհաննիսյան
Նիկոլ Փաշինյան,1 ժամ ժամանակ ունես հրաժարական ներկայացնելու․ Բագրատ Սրբազան
Փաշինյանը Հաղթանակի և խաղաղության տոնի առթիվ այցելել է «Հաղթանակ» զբոսայգի
Եթե հարթակն ու հրապարակը որակյալ լինեն, իշխանությունը կգնա կամ երկխոսության, կամ զիջումների և հեռացման․ Վահե Հովհաննիսյան
Կոնվերս Բանկը ներկայացրել է Converse Markets արտարժույթի փոխարկման առցանց հարթակը
Կաթողիկոսն առաջնորդում է քաղաքական շարժում, թիվ մեկ շահառուն Ռոբերտ Քոչարյանն է․ Նիկոլ Փաշինյան
4 գյուղ չենք տալիս, 4 գյուղ վերցնում ենք Ադրբեջանից՝ որպես փաստարկ մեր դեմ հնարավոր ագրեսիվ քաղաքականության արդարացման․ Փաշինյան
Եթե ռուսական ալիքները շարունակեն այսպես, իրենց հեռարձակումը կարգելվի. Փաշինյան
Անլուրջ է, ես հրաժարական տվել եմ արդեն, անընդհատ տալ չեմ կարող. Փաշինյան
Շարժման գծին աջակցում է նախկին բարձրաստիճան պաշտոնյա, ում ձայնագրել են, ո՞վ ասաց՝ ամբողջ ձայնագրությունն են հրապարակել, նրան հիմա օգտագործում են որպես գործակալ․ Փաշինյան
Տավուշում սահմանազատման նպատակն է՝ անիրագործելի դարձնել պшտերազմը. 90 տոկոսն արված է. Փաշինյան
Տավուշում դրվող սյուները անվտանգության երաշխիքի սյուներն են․ Փաշինյան
Արտահերթի պայման կա՝ Փաշինյանը չպետք է մնա իբրև վարչապետի պաշտոնակատար. Արթուր Խաչատրյան
Նպատակն է ունենալ ծայրագավառ՝ գավառապետով. այս շարժումն ուղղորդվում է Ռուսաստանի կողմից. Արթուր Հովհաննիսյան
Օդից վերցրած հայտարարությունն ու պնդումը մեկնաբանելու խնդիր չեմ տեսնում. ՔՊ-ականը՝ Բագրատ Սրբազանի հայտարարության մասին
Վերջում Արևմուտքն ու Ռուսաստանը ողջունելու են շարժումը, լավ պահ է իշխանափոխության համար․ Հրանտ Մելիք-Շահնազարյան
Մանդատ դրեք, արտահերթ ընտրություններ լինեն,10 ամիսը մեկ տանենք ձեզ արտահերթի՝ հաղթենք. Ալեն Սիմոնյան
Տարեվերջին կունենանք ամբողջական միասնական տոմսային համակարգ, կանգառասրահներ ու չվացուցակ․ Ավինյան
Ղարաբաղի օպերացիայի կազմակերպիչները նունը ուզում են իրականացնել ՀՀ-ում, նրանք այստեղ չեն. Ալեքսանյան
«Վեոլիային» պետք է ասենք՝ դե կներեք, պայմանագիր կա, անձրևից հետո Երևանը հեղեղվում է. Ավինյան
«Վեոլիային» պետք է ասենք՝ դե կներեք, պայմանագիր կա, անձրևից հետո Երևանը հեղեղվում է. Ավինյան
«Պարո՛ն Մինասյան, Դուք զրկվում եք ձայնի իրավունքից այսօր, մի՛ շարունակեք», «Տո դու մի՛ շարունակի»․ վեճ՝ ԱԺ-ում
Կանայք դարձել են ավելի պրոֆեսիոնալ, մեծացել է նրանց ներգրավվածությունը բիզնեսում․ Մարթա Սիմոնյան
AI-ը օգնում է բիզնեսին իր ժամանակը ավելի շատ տրամադրել հավելյալ արժեք ստեղծելու վրա․ Արմեն Ավագյան
Տարիների ընթացքում Ամերիան ձևավորել է գործատուի ուրույն բրենդ ու մշակույթ․ Աննա Վարդանյանց
CCF-ում գործատուն և աշխատակիցը ծանոթանում են միմյանց պահանջներին ու համագործակցում․ Արմեն Բալդրյան
Անազնիվ է, որ կան մանկավարժներ, ովքեր ամիսը 25-30 հազար դրամ աշխատավարձ են ստանում. Փաշինյան
Սկզբից ստեղծում ես ընկերության բրենդը, այնուհետև բրենդը պահում է ընկերությունը․ Հովնան Շահբազյան
Նկատել ենք, որ ընկերությունները սկսել են այլ կերպ վերաբերվել գործատուի իրենց բրենդին. CCF-ի տնօրեն
Այսքան ժամանակ թիրախավորել եք իմ կազմվածքը, որը որոշակիորեն փոխվել է․ Վահագն Ալեքսանյան
Անցյալում ձեզնից շատ շատերը ոչինչ են եղել, այսօր դուք ոչնչացրել եք ամեն ինչ․ Օհանյանը՝ իշխանությանը
- 11:47 • 16.05.24 Կատարվածը մեծ հաջողություն է, ՀՀ-ն առաջին անգամ ունի պաշտոնապես դելիմիտացված սահման․ Փաշինյան
- 17:37 • 15.05.24 Վարչապետի թեկնածուին Բագրատ Սրբազանը պետք է որոշի, ինքն է կոնսոլիդացնող ուժը․ Սուրեն Սուրենյանց
- 15:26 • 14.05.24 Քոչարյանը և այլ լիդերներ փորձում են նոր դեմքով հանդես գալ և թիկունքում շարժումը ղեկավարել. Ռուստամ Բաքոյան
- 17:46 • 13.05.24 Շատ վիճելի է՝ Ռոբերտ Քոչարյա՞նն էր ուզում օգտագործել Բագրատ Սրբազանին, թե՞ հակառակը. Հովիկ Աղազարյան
- 15:13 • 13.05.24 Այսօր ԱՄՆ, Ֆրանսիայի, ՌԴ ու Իրանի դեսպանատները հանդիպում են տարբեր քաղաքական գործիչների հետ․ Կարեն Քոչարյան
- 15:40 • 11.05.24 «Աջակցում ենք քեզ». Գայ գյուղում Փաշինյանին ծափերով դիմավորեցին
- 15:39 • 11.05.24 Երեխաները նստելու տեղ չունե՞ն. Փաշինյանն Էջմիածնում դպրոցի մարզասրահ է այցելել
- 15:47 • 10.05.24 Վարչապետի թեկնածուի ցանկացած անուն, բացի Բագրատ Սրբազանից, հիմա կթուլացնի շարժումը․ Հայկ Նահապետյան
- 21:28 • 09.05.24 Հարսանիք լեռներում է՛լ, դաշտավայրում է՛լ, Շուշիում է՛լ կարող է լինել, բայց դրա համար պետք է նախ ինքնամաքրվենք. Էդուարդ Շարմազանով
- 21:14 • 09.05.24 Մեր երկրի հոգին և մարմինը պահանջում են՝ այս գրասենյակը զբաղեցնողը պետք է փոխվի, իրենց երդումը խախտել են. Րաֆֆի Հովհաննիսյան
- 19:18 • 09.05.24 Նիկոլ Փաշինյան,1 ժամ ժամանակ ունես հրաժարական ներկայացնելու․ Բագրատ Սրբազան
- 10:44 • 09.05.24 Փաշինյանը Հաղթանակի և խաղաղության տոնի առթիվ այցելել է «Հաղթանակ» զբոսայգի
- 20:40 • 08.05.24 Եթե հարթակն ու հրապարակը որակյալ լինեն, իշխանությունը կգնա կամ երկխոսության, կամ զիջումների և հեռացման․ Վահե Հովհաննիսյան
- 17:19 • 08.05.24 Կոնվերս Բանկը ներկայացրել է Converse Markets արտարժույթի փոխարկման առցանց հարթակը
- 16:15 • 07.05.24 Կաթողիկոսն առաջնորդում է քաղաքական շարժում, թիվ մեկ շահառուն Ռոբերտ Քոչարյանն է․ Նիկոլ Փաշինյան
- 15:57 • 07.05.24 4 գյուղ չենք տալիս, 4 գյուղ վերցնում ենք Ադրբեջանից՝ որպես փաստարկ մեր դեմ հնարավոր ագրեսիվ քաղաքականության արդարացման․ Փաշինյան
- 14:48 • 07.05.24 Եթե ռուսական ալիքները շարունակեն այսպես, իրենց հեռարձակումը կարգելվի. Փաշինյան
- 14:24 • 07.05.24 Անլուրջ է, ես հրաժարական տվել եմ արդեն, անընդհատ տալ չեմ կարող. Փաշինյան
- 14:19 • 07.05.24 Շարժման գծին աջակցում է նախկին բարձրաստիճան պաշտոնյա, ում ձայնագրել են, ո՞վ ասաց՝ ամբողջ ձայնագրությունն են հրապարակել, նրան հիմա օգտագործում են որպես գործակալ․ Փաշինյան
- 13:14 • 07.05.24 Տավուշում սահմանազատման նպատակն է՝ անիրագործելի դարձնել պшտերազմը. 90 տոկոսն արված է. Փաշինյան
- 13:13 • 07.05.24 Տավուշում դրվող սյուները անվտանգության երաշխիքի սյուներն են․ Փաշինյան
- 13:03 • 07.05.24 Արտահերթի պայման կա՝ Փաշինյանը չպետք է մնա իբրև վարչապետի պաշտոնակատար. Արթուր Խաչատրյան
- 12:28 • 07.05.24 Նպատակն է ունենալ ծայրագավառ՝ գավառապետով. այս շարժումն ուղղորդվում է Ռուսաստանի կողմից. Արթուր Հովհաննիսյան
- 11:56 • 07.05.24 Օդից վերցրած հայտարարությունն ու պնդումը մեկնաբանելու խնդիր չեմ տեսնում. ՔՊ-ականը՝ Բագրատ Սրբազանի հայտարարության մասին
- 20:49 • 06.05.24 Վերջում Արևմուտքն ու Ռուսաստանը ողջունելու են շարժումը, լավ պահ է իշխանափոխության համար․ Հրանտ Մելիք-Շահնազարյան
- 16:14 • 06.05.24 Մանդատ դրեք, արտահերթ ընտրություններ լինեն,10 ամիսը մեկ տանենք ձեզ արտահերթի՝ հաղթենք. Ալեն Սիմոնյան
- 15:01 • 06.05.24 Տարեվերջին կունենանք ամբողջական միասնական տոմսային համակարգ, կանգառասրահներ ու չվացուցակ․ Ավինյան
- 15:01 • 06.05.24 Ղարաբաղի օպերացիայի կազմակերպիչները նունը ուզում են իրականացնել ՀՀ-ում, նրանք այստեղ չեն. Ալեքսանյան
- 11:47 • 06.05.24 «Վեոլիային» պետք է ասենք՝ դե կներեք, պայմանագիր կա, անձրևից հետո Երևանը հեղեղվում է. Ավինյան
- 11:46 • 06.05.24 «Վեոլիային» պետք է ասենք՝ դե կներեք, պայմանագիր կա, անձրևից հետո Երևանը հեղեղվում է. Ավինյան
- 13:25 • 03.05.24 «Պարո՛ն Մինասյան, Դուք զրկվում եք ձայնի իրավունքից այսօր, մի՛ շարունակեք», «Տո դու մի՛ շարունակի»․ վեճ՝ ԱԺ-ում
- 16:37 • 02.05.24 Կանայք դարձել են ավելի պրոֆեսիոնալ, մեծացել է նրանց ներգրավվածությունը բիզնեսում․ Մարթա Սիմոնյան
- 15:27 • 02.05.24 AI-ը օգնում է բիզնեսին իր ժամանակը ավելի շատ տրամադրել հավելյալ արժեք ստեղծելու վրա․ Արմեն Ավագյան
- 14:45 • 02.05.24 Տարիների ընթացքում Ամերիան ձևավորել է գործատուի ուրույն բրենդ ու մշակույթ․ Աննա Վարդանյանց
- 14:44 • 02.05.24 CCF-ում գործատուն և աշխատակիցը ծանոթանում են միմյանց պահանջներին ու համագործակցում․ Արմեն Բալդրյան
- 13:21 • 02.05.24 Անազնիվ է, որ կան մանկավարժներ, ովքեր ամիսը 25-30 հազար դրամ աշխատավարձ են ստանում. Փաշինյան
- 12:39 • 02.05.24 Սկզբից ստեղծում ես ընկերության բրենդը, այնուհետև բրենդը պահում է ընկերությունը․ Հովնան Շահբազյան
- 12:34 • 02.05.24 Նկատել ենք, որ ընկերությունները սկսել են այլ կերպ վերաբերվել գործատուի իրենց բրենդին. CCF-ի տնօրեն
- 11:55 • 02.05.24 Այսքան ժամանակ թիրախավորել եք իմ կազմվածքը, որը որոշակիորեն փոխվել է․ Վահագն Ալեքսանյան
- 11:49 • 02.05.24 Անցյալում ձեզնից շատ շատերը ոչինչ են եղել, այսօր դուք ոչնչացրել եք ամեն ինչ․ Օհանյանը՝ իշխանությանը
Ամենից շատ կարդացված նյութեր Այսօր Երեկ Շաբաթվա
-
Իրադարձային 15:48 • 15/05 Բագրատ Սրբազան, Արման Թաթոյան, Սերժ Սարգսյան, Ռոբերտ Քոչարյան. ո՞ւմ են քաղաքացիները տեսնում անցումային կառավարության ղեկավար «Gallup International Association»-ի Հայաստանում լիիրավ անդամ՝ Էմ Փի ՋԻ ՍՊԸ տնօրեն Արամ Նավասարդյանը ներկայացրել է «Տավուշը հանուն հայրենիքի» շարժման վերաբերյալ «Առաջնորդում» խորագրով հարցման արդյունքները:
-
Իրադարձային 17:26 • 15/05 Սլովակիայում տղամարդը 4 անգամ կրшկել է երկրի վարչապետին. նրա վիճակը ծանր է (տեսանյութ) Ինչպես հայտնում է Pravda-ն, Ռոբերտ Ֆիցոն դուրս է եկել ժողովրդի մոտ, երբ չորս կրակոց է հնչել։ Վարչապետը վիրավորվել է կրծքավանդակի և որովայնի շրջանում։ Ֆիցոյին շտապօգնության մեքենայով տեղափոխել են Բրատիսլավայի հիվանդանոց։
-
Իրադարձային 13:22 • 15/05 Սպասվում է անձրև և ամպրոպ, օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա 2-4 աստիճանով, ապա նույնքան կնվազի Մարզերում մայիսի 15-ի և 17-ի ցերեկը, 18-20-ին առանձին շրջաններում, 16-ին, 17-ի գիշերը՝ շրջանների զգալի մասում ժամանակ առ ժամանակ սպասվում է անձրև և ամպրոպ, 16-ին առանձին շրջաններում՝ ինտենսիվ, հնարավոր է նաև կարկուտ։
-
Իրադարձային 12:35 • 15/05 Ինչո՞ւ է աշխատանքից ազատվել Յոլյանի անվան արյունաբանական կենտրոնի տնօրենը. Առողջապահության նախարարության պարզաբանումը Նա կենտրոնի ժամանակավոր պաշտոնակատար էր և հունիսի 7-ին իր պարտականությունների կատարման ժամկետն ավարտվելու էր, սահմանված համարժեք երաշխիքով փոխհատուցում իրականացվել է:
-
Մամուլի տեսություն 09:08 • 16/05 Ինչ կարծիք ունի Հովիկ Աբրահամյանը Սրբազան շարժման մասին. «Փաստ» Բագրատ Սրբազանն ամենօրյա հանդիպումներ է ունենում տարբեր հասարակական, քաղաքական կազմակերպությունների ներկայացուցիչների, տարբեր գործիչների հետ: Նախօրեին էլ հայտարարվեց, որ հանդիպել է Վազգեն Մանուկյանի, Հրանտ Բագրատյանի և Խոսրով Հարությունյանի հետ:
-
Քաղաքականություն 23:53 • 15/05 Նշված հատվածներում սահմանային գծի վերարտադրումը ավարտվել է, համաձայնեցվել, ստորագրվել և այդ հատվածներում սահմանը համարվում է դելիմիտացված․ վարչապետի աշխատակազմ Դա տեղի կունենա առաջիկա 8-9 օրերի ընթացքում, իսկ Կիրանցի առավել զգայուն հատվածում` ավելի ուշ, որովհետեւ այդտեղ որոշ մանրամասներ ենթակա են լրացուցիչ ճշգրտման:
-
Քաղաքականություն 21:50 • 15/05 Հիմնական անելիքները տեղափոխվում են այն օրակարգ, որին բոլորդ սպասում եք․ վաղը նույնպես կազմակերպելու ենք ակցիաներ․ Բագրատ Սրբազան Մինչև այս շաբաթվա վերջ կշարունակենք հանդիպել տարբեր ուժերի ներկայացուցիչների հետ։ Թվով 101 գիտնական, գիտաշխատող և տարբեր ոլորտի մասնագետներ պահանջել են մարդու (վարչապետի) հրաժարականը
-
Քաղաքականություն 13:21 • 15/05 Հայաստանում զանգվածային ձերբակալությունների ֆոնին քար լռություն է, իսկ Վրաստանի դեպքում ԱՄՆ-ն և ԵՄ-ն ամեն օր հարձակվnւմ են իշխանությունների վրա՝ ցուցարարների պատճառով. Զախարովա «Ինչ վերաբերում է Հայաստանում բազմահազարանոց բողոքի ակցիաներին, ապա արևմտյան առաջատար ԶԼՄ-ները կարծես թե դրանք ստվերում են թողնում՝ ձևացնելով, թե այնտեղ ոչինչ տեղի չի ունենում: Կամ էլ Հայաստանում տեղի ունեցող այս զարգացումներն արևմտյան ԶԼՄ-ները մատուցում են որպես հայ ժողովրդի...
-
Իրավունք 12:40 • 15/05 ՌԴ ՊՆ կադրերի վարչության պետին կաշառք տալու գործով հայ գործարար է ձերբակալվել (տեսանյութ) Քննության տվյալներով՝ Մարտիրոսյանն անձամբ ծանոթ է եղել Կուզնեցովի հետ և վերջինիս կաշառք է տվել «այլ գույքի տեսքով»։ Մոսկվայի Բասմանի դատարանը Մարտիրոսյանին մինչև հուլիսի 12-ը ուղարկել է քննչական մեկուսարան։ Նա մեղադրվում է Ռուսաստանի Դաշնության Քրեական օրենսգրքի 291-րդ հոդվածի 5-րդ կետով:
-
Իրադարձային 19:45 • 15/05 Պարզվել է Սլովակիայի վարչապետի դեմ մшհափnրձ կատարած անձի ինքնությունը (տեսանյութ) Նշվում է, որ 71-ամյա գրողը ընդդիմՀիշեցնենք, որ ավելի վաղ հայտնել էինք Սլովակիայի վարչապետ Ռոբերտ Ֆիցոյին մի քանի անգամ կրակել են Հանդլով քաղաքում կառավարության նիստից հետո:ադիր Առաջադիմական Սլովակիա կուսակցության կողմնակիցն է։
-
Քաղաքականություն 23:38 • 15/05 Հայաստանն ու Ադրբեջանը Արձանագրություն են ստորագրել․ այսօր տեղի է ունեցել Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանազատման և սահմանային անվտանգության հարցերով հանձնաժողովի 9-րդ հանդիպումը․ ՀՀ ԱԳՆ ողմերը պայմանավորվել են աշխատանքային կարգով համաձայնեցնել հաջորդ հանդիպման անցկացման ամսաթիվն ու վայրը:
-
Քաղաքականություն 14:27 • 15/05 Էրդողանը, հեղաշրջմшն փորձի մասին տեղեկությունների ֆոնին, գիշերն արտակարգ խորհրդակցություն է անցկացրել, ապա գնացել խորհրդարան Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը, իրավապահ մարմիններում կառավարության դեմ դավադրության մասին տեղեկությունների ֆոնին, ներկայացրել է խորհրդարանում իր կուսակցության նիստին:
-
Իրադարձային 15:48 • 15/05 Բագրատ Սրբազան, Արման Թաթոյան, Սերժ Սարգսյան, Ռոբերտ Քոչարյան. ո՞ւմ են քաղաքացիները տեսնում անցումային կառավարության ղեկավար «Gallup International Association»-ի Հայաստանում լիիրավ անդամ՝ Էմ Փի ՋԻ ՍՊԸ տնօրեն Արամ Նավասարդյանը ներկայացրել է «Տավուշը հանուն հայրենիքի» շարժման վերաբերյալ «Առաջնորդում» խորագրով հարցման արդյունքները:
-
Իրադարձային 17:26 • 15/05 Սլովակիայում տղամարդը 4 անգամ կրшկել է երկրի վարչապետին. նրա վիճակը ծանր է (տեսանյութ) Ինչպես հայտնում է Pravda-ն, Ռոբերտ Ֆիցոն դուրս է եկել ժողովրդի մոտ, երբ չորս կրակոց է հնչել։ Վարչապետը վիրավորվել է կրծքավանդակի և որովայնի շրջանում։ Ֆիցոյին շտապօգնության մեքենայով տեղափոխել են Բրատիսլավայի հիվանդանոց։
-
Իրադարձային 13:22 • 15/05 Սպասվում է անձրև և ամպրոպ, օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա 2-4 աստիճանով, ապա նույնքան կնվազի Մարզերում մայիսի 15-ի և 17-ի ցերեկը, 18-20-ին առանձին շրջաններում, 16-ին, 17-ի գիշերը՝ շրջանների զգալի մասում ժամանակ առ ժամանակ սպասվում է անձրև և ամպրոպ, 16-ին առանձին շրջաններում՝ ինտենսիվ, հնարավոր է նաև կարկուտ։
-
Իրադարձային 12:35 • 15/05 Ինչո՞ւ է աշխատանքից ազատվել Յոլյանի անվան արյունաբանական կենտրոնի տնօրենը. Առողջապահության նախարարության պարզաբանումը Նա կենտրոնի ժամանակավոր պաշտոնակատար էր և հունիսի 7-ին իր պարտականությունների կատարման ժամկետն ավարտվելու էր, սահմանված համարժեք երաշխիքով փոխհատուցում իրականացվել է:
-
Մամուլի տեսություն 07:52 • 15/05 Բագրատ Սրբազանը Հայաստանում սեփականություն չունի. նա բնակվում է կացարանում․ «Ժողովուրդ» Տավուշի թեմի առաջնորդարանից ասացին, որ Բագրատ Սրբազանը Մայր աթոռում իր համար հատկացված կացարան ունի, որտեղ բնակվում է. իսկ այս օրերին Երեւանում վագոն-տնակում կամ հյուրանոցում է գիշերում։
-
Քաղաքականություն 23:53 • 15/05 Նշված հատվածներում սահմանային գծի վերարտադրումը ավարտվել է, համաձայնեցվել, ստորագրվել և այդ հատվածներում սահմանը համարվում է դելիմիտացված․ վարչապետի աշխատակազմ Դա տեղի կունենա առաջիկա 8-9 օրերի ընթացքում, իսկ Կիրանցի առավել զգայուն հատվածում` ավելի ուշ, որովհետեւ այդտեղ որոշ մանրամասներ ենթակա են լրացուցիչ ճշգրտման:
-
Իրադարձային 11:13 • 15/05 Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի հարակից մի շարք փողոցներ այսօր փակ են լինելու Մասնավորապես փակ կլինի Տերյան փողոցը՝ Սայաթ-Նովայի պողոտա-Տերյան փողոց խաչմերուկից մինչև Տերյան-Թումանյան փողոցների խաչմերուկ, Թումանյան փողոցը՝ Թումանյան-Աբովյան փողոցների խաչմերուկից մինչև Մաշտոցի պողոտա-Թումանյան փողոց խաչմերուկ։
-
Քաղաքականություն 11:38 • 15/05 Ղարաբաղում սեպտեմբերյան իրադարձություններն անհիմն տեղի չեն ունեցել. ՌԴ ԱԳ փոխնախարար «Հայաստանի իշխանությունները 2022 թվականի հոկտեմբերին Պրահայում ԵՄ հովանու ներքո կայացած գագաթնաժողովում ճանաչել են Ադրբեջանի տարածքային ամբողջականությունը, ներառյալ Ղարաբաղը դրա կազմում։ Ընդ որում, Երևանը մեզ այդ մասին չի տեղեկացրել», - ասել է Գալուզինը։
-
Քաղաքականություն 21:50 • 15/05 Հիմնական անելիքները տեղափոխվում են այն օրակարգ, որին բոլորդ սպասում եք․ վաղը նույնպես կազմակերպելու ենք ակցիաներ․ Բագրատ Սրբազան Մինչև այս շաբաթվա վերջ կշարունակենք հանդիպել տարբեր ուժերի ներկայացուցիչների հետ։ Թվով 101 գիտնական, գիտաշխատող և տարբեր ոլորտի մասնագետներ պահանջել են մարդու (վարչապետի) հրաժարականը
-
Քաղաքականություն 13:21 • 15/05 Հայաստանում զանգվածային ձերբակալությունների ֆոնին քար լռություն է, իսկ Վրաստանի դեպքում ԱՄՆ-ն և ԵՄ-ն ամեն օր հարձակվnւմ են իշխանությունների վրա՝ ցուցարարների պատճառով. Զախարովա «Ինչ վերաբերում է Հայաստանում բազմահազարանոց բողոքի ակցիաներին, ապա արևմտյան առաջատար ԶԼՄ-ները կարծես թե դրանք ստվերում են թողնում՝ ձևացնելով, թե այնտեղ ոչինչ տեղի չի ունենում: Կամ էլ Հայաստանում տեղի ունեցող այս զարգացումներն արևմտյան ԶԼՄ-ները մատուցում են որպես հայ ժողովրդի...
-
Իրավունք 12:40 • 15/05 ՌԴ ՊՆ կադրերի վարչության պետին կաշառք տալու գործով հայ գործարար է ձերբակալվել (տեսանյութ) Քննության տվյալներով՝ Մարտիրոսյանն անձամբ ծանոթ է եղել Կուզնեցովի հետ և վերջինիս կաշառք է տվել «այլ գույքի տեսքով»։ Մոսկվայի Բասմանի դատարանը Մարտիրոսյանին մինչև հուլիսի 12-ը ուղարկել է քննչական մեկուսարան։ Նա մեղադրվում է Ռուսաստանի Դաշնության Քրեական օրենսգրքի 291-րդ հոդվածի 5-րդ կետով:
-
Իրադարձային 19:45 • 15/05 Պարզվել է Սլովակիայի վարչապետի դեմ մшհափnրձ կատարած անձի ինքնությունը (տեսանյութ) Նշվում է, որ 71-ամյա գրողը ընդդիմՀիշեցնենք, որ ավելի վաղ հայտնել էինք Սլովակիայի վարչապետ Ռոբերտ Ֆիցոյին մի քանի անգամ կրակել են Հանդլով քաղաքում կառավարության նիստից հետո:ադիր Առաջադիմական Սլովակիա կուսակցության կողմնակիցն է։
-
Իրադարձային 10:04 • 15/05 Թրամփի օդանավը Ֆլորիդայում բախվել է մեկ այլ ինքնաթիռի Դաշնային ավիացիոն վարչությունը հաստատել է, որ մասնավոր Boeing 757-ը թևով հարվածել է կայանված ինքնաթիռին: Սակայն գերատեսչության հաղորդագրության մեջ չի նշվում, թե ում է պատկանում ինքնաթիռը: Վարչությունը հետաքննություն է սկսել։
-
Իրադարձային 21:32 • 14/05 Պարզվել է եկեղեցու բակում հայտնաբերված նորածին երեխայի մոր ինքնությունը. ոստիկանություն Ավելի վաղ հայտնել էինք, որ փոքրիկին նկատել է եկեղեցու այգեպանը, այդ մասին հայտնել է իր ծանոթին` Երևանի բնակիչ 68-ամյա Մարիամ Հ.-ին։ Նա երեխային տարել է իր տուն, խնամել, որից հետո ահազանգել է ոստիկանություն, որոնք էլ երեխային տեղափոխել են հիվանդանոց։
-
Ժամանց 16:49 • 09/05 Ինդոնեզիայի բնակիչն ամուսնությունից 12 օր անց բացահայտել է, որ «կինը» տղամարդ է Ինդոնեզիայի բնակիչը շոկի է մատնվել՝ պսակադրությունից 12 օր անց բացահայտելով, որ իր «կինը» իրականում տղամարդ է 26ամյա ամուսինը ոստիկանություն է կանչել Այս մասին գրում է Oddity CentralըՊարզվել է, որ տղամար
-
Իրադարձային 15:48 • 15/05 Բագրատ Սրբազան, Արման Թաթոյան, Սերժ Սարգսյան, Ռոբերտ Քոչարյան. ո՞ւմ են քաղաքացիները տեսնում անցումային կառավարության ղեկավար «Gallup International Association»-ի Հայաստանում լիիրավ անդամ՝ Էմ Փի ՋԻ ՍՊԸ տնօրեն Արամ Նավասարդյանը ներկայացրել է «Տավուշը հանուն հայրենիքի» շարժման վերաբերյալ «Առաջնորդում» խորագրով հարցման արդյունքները:
-
Գիտություն/տեխնիկա 15:50 • 12/05 ԱՄՆ-ում կյանքից հեռացել է տղամարդը, որին աշխարհում առաջին անգամ բարեհաջող խոզի երիկամ էր փոխպատվաստվել Տղամարդը, որն աշխարհում առաջինն էր ենթարկվել գենետիկորեն ձևափոխված խոզի երիկամի փոխպատվաստման բարեհաջող վիրահատությանը, մահացել է: Դա տեղի է ունեցել ԱՄՆ-ում՝ վիրահատությունից մոտ երկու ամիս անց, հայտնում է CBS News-ը՝ վկայակոչելով Մասաչուսեթսի հիվանդանոցը։
-
Իրադարձային 11:11 • 14/05 Եթե չէիք հավատում, ուրեմն պետք է չասեիք, շատ բարկացած եմ․ ԵՊՀ պրոռեկտորն իջավ Սրբազանի մոտ ու հայտարարեց, որ ինքը ուսանողներին չի սպառնացել Լրագրողի դիտարկմանը, թե լուրեր կան այն մասին, որ Նիկոլ Փաշինյանը տարբեր ուղղություններով անվտանգության երաշխիքներ է փնտրում, Բագրատ Սրբազանն ասաց․ «Մենք իր տերը չենք, մենք իրեն հնարավորություն տվողն ենք»։
-
Իրադարձային 17:26 • 15/05 Սլովակիայում տղամարդը 4 անգամ կրшկել է երկրի վարչապետին. նրա վիճակը ծանր է (տեսանյութ) Ինչպես հայտնում է Pravda-ն, Ռոբերտ Ֆիցոն դուրս է եկել ժողովրդի մոտ, երբ չորս կրակոց է հնչել։ Վարչապետը վիրավորվել է կրծքավանդակի և որովայնի շրջանում։ Ֆիցոյին շտապօգնության մեքենայով տեղափոխել են Բրատիսլավայի հիվանդանոց։
-
Իրադարձային 16:10 • 13/05 Դա հանցանք է, Հովիկ Աղազարյանին պետք է կանչեն ԱԱԾ․ Բագրատ Սրբազանը՝ Աղազարյանի՝ 70 տոկոս ցուցարարները փողով են գնում հանրահավաք հայտարարության մասին Անկեղծ ասում եմ՝ ունե՞ն փաստեր, որևէ տեսակի արձանագրումներ, հանցանք է դա, թող փաստեն որ կա։ Ես հենց հիմա հորդորում եմ ԱԱԾ-ին հրապարակեն այդ բոլոր նյութերը, չունե՞ն ուրեմն այդ մարդկանց պետք է կանչեն
-
Քաղաքականություն 18:37 • 10/05 Սահմանազատումն իրականացվում է մեր պայմանների հիման վրա, և սա մեր հաջորդ հաղթանակն է․ այդպես էլ շարունակվելու է․ Ալիև Այստեղ խոսելու իրավունքը մեզ է պատկանում, մենք առաջատար պետությունն ենք Կովկասում, մենք առաջատար պետություն ենք տնտեսական, քաղաքական, ռազմական առումներով, բոլոր առումներով, բոլորը պետք է հաշվի նստեն մեզ հետ։
-
Քաղաքականություն 15:06 • 11/05 Նիկոլին սարքել եք անփոխարինելի, փողոցից ում էլ բռնեն՝ իրենից վատ վարչապետ չի լինի, թող հրաժարական տա․ Սամվել Բաբայան Այո վարչապետը պետք է հեռանա, տա հրաժարական, գնանք նոր ընտրությունների, այդ մասին ես դեռ ասել եմ նոյեմբեր-դեկտեմբերին։ Թե ես ում եմ տեսնում որպես թեկնածու՝ շատ քիչ է, հասարակությունը պետք է ձևավորի։
-
Իրադարձային 13:22 • 15/05 Սպասվում է անձրև և ամպրոպ, օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա 2-4 աստիճանով, ապա նույնքան կնվազի Մարզերում մայիսի 15-ի և 17-ի ցերեկը, 18-20-ին առանձին շրջաններում, 16-ին, 17-ի գիշերը՝ շրջանների զգալի մասում ժամանակ առ ժամանակ սպասվում է անձրև և ամպրոպ, 16-ին առանձին շրջաններում՝ ինտենսիվ, հնարավոր է նաև կարկուտ։
-
Իրադարձային 12:17 • 14/05 Ես եղել եմ Եվրոպայում, մեկուկես օր էլ` Ռուսաստանում, բայց խնդրում եմ այս ամենը չդիտարկել «դաբրոներ» ստանալու համատեքստում․ Սուրեն Պետրոսյան Չեմ ուզում շատ մեծամիտ հնչի, բայց ինձ չի հետաքրքրում՝ ով ինչ ազդակ կտա, որևէ մեկը ազդակ չի էլ կարող տալ, որովհետև սա մեր «տան հարցն» է։
Իրավունք
-
10:06 • 16.05.24 Կալանավորվել է ԱԺ նախկին պատգամավոր Արագած Ախոյանը
Սպորտ
-
16:53 • 15.05.24 Սպերցյանը հավակնում է ՌՊԼ՝ մրցաշրջանի լավագույն խաղացողի կոչմանը
Մամուլի տեսություն
-
09:08 • 16.05.24 Ինչ կարծիք ունի Հովիկ Աբրահամյանը Սրբազան շարժման մասին. «Փաստ»
-
08:56 • 16.05.24 Հանձնարարված է աջուձախ «չնայել». տնից՝ գործի, գործից՝ տուն. «Փաստ»